נתניהו מתניע הידברות: "אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות זאת"

יום לאחר התחלת החקיקה על הרפורמה המשפטית, נתניהו חוזר בקריאתו להידברות. בסרטון שמפרסמת לשכתו הוא אומר לאופוזיציה: "אני מחויב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים" | יאיר לפיד: "ראש הממשלה נתניהו משקר"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 21/02/23 18:55 ל בשבט התשפג

נתניהו מתניע הידברות: "אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות זאת"
נתניהו: "זה הזמן לדבר", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קורא להידברות: יום לאחר תחילת חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, נראה שההידברות בין הצדדים רק הולכת ומתרחקת. בתוך כך, בסרטון מיוחד שמפרסם הערב (ג') ראש הממשלה נתניהו, הוא קורא לאופוזיציה להתחיל באופן מידי בהידברות סביב הרפורמה. מנגד אומר יו"ר האופוזיציה כי "במקום הצהרות לתקשורת, צלצל לנשיא, תודיע לו שאתה עוצר את כל תהליכי החקיקה".

הסרטון המלא של נתניהו:

נתניהו בסרטון שפרסם הערב צילום: דוברות ראש הממשלה

"זה דורש מנהיגות וזה דורש אחריות לאומית"

בסרטון אומר נתניהו: "אני שומע את הקולות בעם, אני שומע את אלה שמברכים ואני שומע גם את אלה שחוששים. כשיש חילוקי דעות בינינו, אפשר וצריך לדבר, כדי להגיע להסכמות או לפחות לצמצם את אי ההסכמות בינינו. זה בידינו".

בהמשך אומר נתניהו כי הוא מאמין ביכולת להגיע להסכמות: "אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות זאת, אבל זה דורש מכולם דבר אחד בסיסי - זה דורש מנהיגות וזה דורש אחריות לאומית. אני מחויב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להוביל להסכמות, אבל לשם כך צריך לקום ולדבר".

לפיד.

לפיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אין לי דרך נעימה לומר זאת: ראש הממשלה נתניהו משקר"

מי שהגיב לנתניהו הוא יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שכתב: "מר נתניהו. זה לא הזמן לסיסמאות שיקריות ולספינים. במקום הצהרות לתקשורת, צלצל לנשיא, תודיע לו שאתה עוצר את כל תהליכי החקיקה ומתחיל הידברות במסגרת ועידת הנשיא. אזרחי ישראל, אין לי דרך נעימה לומר זאת: ראש הממשלה נתניהו משקר". 

לפיד הוסיף: "כבר שבועות ארוכים שאנחנו מנסים לקיים איתם הידברות. הנשיא הפציר בהם לעצור את החקיקה ולקיים הידברות. האמריקאים ביקשו מהם לעצור את החקיקה ולקיים הידברות, ועם ישראל כולו מבקש מהממשלה למנוע קרע נורא, לעצור את האמוק ולקיים הידברות. במקום זה הם רצים קדימה עם חקיקה חפוזה, לא אחראית ואנטי דמוקרטית שפוגעת אנושות בכלכלה ובביטחון".

דוד ביטן

דוד ביטן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"יש לנו מדינה אחת, בואו נעשה אותה טובה יותר"

בתוך כך, גם חבר הליכוד דוד ביטן, שהיה מחברי הכנסת שניסו להרגיע את הרוחות, מבקש להתחיל הידברות באופן מיידי. בציוץ בטוויטר כתב: "אני קורא לחבריי באופוזיציה, עכשיו, אחרי שעברה קריאה ראשונה של הרפורמה המשפטית, בואו נדבר, יש מספיק זמן להידברות ולהגעה להסכמות. הכי קל לשבור את הכלים, הכי קל להרוס, בואו נשב עד שיצא עשן לבן. זה אפשרי, יש לנו מדינה אחת, בואו נעשה אותה טובה יותר".