הישג לרוטמן ולוין: החלק הראשון של הרפורמה המשפטית אושר בקריאה ראשונה

הסעיפים הראשוניים של הרפורמה במערכת המשפט, שינויי הרכב הוועדה למינוי שופטים ושלילת היכולת של בג"ץ לפסול חוקי יסוד, עברו בקריאה ראשונה

עמיאל ירחי אביה טובי אביה טובי ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/02/23 00:38 ל בשבט התשפג

הישג לרוטמן ולוין: החלק הראשון של הרפורמה המשפטית אושר בקריאה ראשונה
לוין ורוטמן בוועדת חוקה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת העבירה הערב (ב') בקריאה ראשונה את הסעיפים הראשונים של הרפורמה במערכת המשפט, שינויי הרכב הוועדה למינוי שופטים ושלילת היכולת של בג"ץ לפסול חוקי יסוד עברו בקריאה ראשונה. 63 חברי כנסת תמכו ו-47 התנגדו.

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ, דני שם טוב

דרמה וצרחות במליאת הכנסת: הרפורמה המשפטית עולה להצבעה

עם עלייתו של יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן לנאום, ח"כים של האופוזיציה הניפו דגלי ישראל במליאה וקראו לעברו: "בושה". יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הגיב ואמר כי "אתם מבזים את הדגל".

לוין: "הלילה זוקפים את קומתם המוני אזרחים שקולם לא נשמע"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, אמר במליאת הכנסת לפני ההצבעה: "הלילה הזה זוקפים את קומתם המוני אזרחיות ואזרחים שקולם לא נשמע במשך עשרות שנים על ידי מערכת המשפט, שהייתה עיוורת לצרכיהם, שזלזלה בהם. הלילה אני עומד בנחישות גדולה כדי להבטיח שמעתה והלאה קולם יישמע. 

שמחה רוטמן הציג את החוק שלו ואמר במליאת הכנסת כי "על כתפיו של בית המשפט עזמי בשארה הכווין טילים של חיזבאללה תוך שימוש בחסינות הפרלמנטרית שלו. אחרי שבית המשפט העליון פגע ברשות המחוקקת הוא המשיך לפגוע גם ברשות המבצעת בכך שהפך אותה לחותמת גומי ליועצים משפטיים.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ מיש עתיד: "גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית"

טרם ההצבעה, חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד, עלה לנאום ואמר כי "גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית". עוד הוסיף ואמר כי "אתם חושבים שנסכים לחיות בדיקטטורה שלכם? לא ניתן לכם להרוס את מה שבנינו כאן במשך 75 שנה".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ, דני שם טוב

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב לדבריו של בן ברק ואמר כי "האופוזיציה ירדה מהפסים. רם בן ברק משווה באופן מביש ושערורייתי את ממשלת ישראל לנאצים. מובילי המחאה ניסו לכלוא חברי קואליציה בבתיהם. חברי האופוזיציה ביזו את דגל ישראל במליאת הכנסת. האופוזיציה ירדה מהפסים –אנחנו ממשיכים!".