סמוטריץ' בלי פילטרים: "אני רוצה לומר מילה אחת שקצת כואבת לי"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס אתמול לקמפיין נגד הרפורמה המשפטית, ואמר לחדשות כיפה: "אני אומר לציבור הדתי, בואו נחזור לביטחון העצמי - לאמונה שלנו באמת הגדולה שאנחנו נושאים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/02/23 12:14 ל בשבט התשפג

סמוטריץ' בלי פילטרים: "אני רוצה לומר מילה אחת שקצת כואבת לי"
סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/פלאש90

רגע לפני ההצבעה על הרפורמה המשפטית במליאת הכנסת, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כינס מסיבת עיתונאים, במענה לשאלת חדשות כיפה נשא סמוטריץ' מונולוג מיוחד בו הוא קרא לציבור הדתי לאומי להביא את הבשורה שלו.

"בסוף אתם אתר דתי ואני רוצה לומר מילה אחת שקצת כואבת לי, אני שומע אנשים באמת טובים ואהובים שבאמת מפחדים שנחוקק חוקים נגד נשים ונגביל חירויות, ואני אומר, תראו מה עשתה לכם הסתה של עשרות שנים נגדנו, תראו מה עשה לכם מסע ההשחרה חסר האחריות של חלקים מהתקשורת נגד הציבור הדתי, זאת בורות, מי שקצת מכיר את היהדות והציבור הדתי שהוא הכי נגד כפיה", אמר סמוטריץ'.

"אף אחד לא רוצה לכפות"

על כפיה דתית אמר שר האוצר: "היהדות לא מאמינה בכפיה, היא מאמינה בחינוך, אבל במשך שנים יש מי שמשחיר את הציבור הדתי ולכן יש מי שמפחד. זכויות אדם יישמרו במדינת ישראל, כן יהיה זהות יהודית וצביון יהודי כי זאת מדינה יהודית וזה הצדקת הקיום שלנו כאן. יהיו ערכים משותפים. הרי על מה הסבים והסבתות שלנו הגיעו לכאן. 

אף אחד לא רוצה לכפות, זה מה שאני אומר לציבור הדתי, בואו נחזור לביטחון העצמי לאמונה שלנו באמת הגדולה שאנחנו נושאים, באור הגדול שיש ביהדות, הרפורמה תעבור כי היא טובה ואנחנו כציבור צריכים להביא יותר את הבשורה ולא רק שעם ישראל לא יפחד מאיתנו, הוא יאהב את זה ויבין כמה חירות וזכויות יש בתתפיסת העולם שלנו".