סמוטריץ' במתקפה חריפה: "לפיד רוצה מלחמת אחים"

בנאום לקראת עלייתם להצבעה של חוקי הרפורמה במערכת המשפט, שר האוצר ויושב ראש מפלגת הציונות הדתית נשא דברים ותקף את ראש האופוזיציה: "זה יום היסטורי, לפיד לא מסוגל להפסיד בכבוד כמו גבר. אנחנו ממשיכים ולא עוצרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 17:28 כח בשבט התשפג

סמוטריץ' במתקפה חריפה: "לפיד רוצה מלחמת אחים"
צילום: הציונות הדתית

הרפורמה במערכת המשפט תעלה מחר (ב') להצבעה בקריאה ראשונה, ובנאום מיוחד בכנס "מנהיגים בשטח" של הציונות הדתית התייחס בצלאל סמוטריץ' לרפורמה ולמחאה שהיא מביאה איתה בשבועות האחרונים. בין היתר הוא תקף בחריפות את יאיר לפיד וחיזק את רוטמן, יו"ר ועדת חוקה.

צפו בנאום המלא:

"תחילת הדרך להשיב לעם בחזרה את ההכרעה על גורלו"

"מחר אנחנו יוצאים לדרך בעז"ה", פתח שר האוצר. "מחר מליאת הכנסת תאשר ברוב גדול בקריאה ראשונה את החלק הראשון של הרפורמה לתיקון מערכת המשפט. זה יום היסטורי ומרגש לעם ישראל. זו תחילת הדרך להשיב לעם בחזרה את ההכרעה על גורלו".

יו"ר הציונות הדתית הסביר מדוע, לדעתו, יש מחאה סביב הרפורמה: "החששות נובעים מדיס-אינפורמציה בהובלת חלק גדול מהתקשורת והאופוזיציה. אני אומר להם שמי שאשם בכך ומי שמונע הידברות סביב הרפורמה זה אדם אחד, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד".

סמוטריץ' נגד לפיד

סמוטריץ' פירט בהרחבה על חלקו של לפיד: "הוא זה שמחבל בכוונה בכל סיכוי להידברות. אני יכול לספר לכם ששוחחתי באופן אישי עם נשיא המדינה יצחק הרצוג שאני מעריך מאוד את מאמציו להוביל הידברות והסכמה רחבה, אך לצערי מי שסיכל את האפשרות להתחיל בהידברות הזו זה יאיר לפיד".

לפיד, עצירת החקיקה ל-60 יום

לפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"יאיר לפיד רוצה מלחמת אחים במדינה. ליאיר לפיד אכפת רק מיאיר לפיד, ואינטרסים צרים וזולים גורמים לו לפעול כדי להתסיס ולייצר פילוג. הוא רוצה לייצר כאוס במדינת ישראל גם בתחום הכלכלי וגם בתוך העם כי הוא עדיין לא מסוגל להתגבר על ההפסד בבחירות. הוא לא מסוגל להפסיד בכבוד כמו גבר".

סמוטריץ' הדגיש כי הקואליציה תמשיך בקידום הרפורמה: "אבל חשוב לי להבהיר, אנחנו ממשיכים ולא עוצרים. אף על פי כן נוע תנוע! לא נעצור עד שלא נביא לתיקון אמיתי של מערכת במשפט. שמעתי את הדברים של היועצת המשפטית היום נגד ח"כ רוטמן. הסגנון המזלזל והמילים שלה הם פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה ועוד הוכחה שתפקיד היועצת המשפטית צריך להיות לייעץ ולא לחלק ציונים לנבחרי ציבור".