דוד ביטן התבדח והח"כים נקרעו מצחוק: "מרוקאים לא שותים חלב"

במהלך ישיבות וועדות הכנסת היום, היו כמה רגעי חסד קומיים: בוועדת כלכלה צחק ביטן על כך שמרוקאים לא שותים חלב, ובוועדת חוקה שיתפו חבר הכנסת במוצא המשפחתי שלהם "קונצנזוס שאנחנו לא בריטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 15:53 כח בשבט התשפג

דוד ביטן התבדח והח"כים נקרעו מצחוק: "מרוקאים לא שותים חלב"
דוד ביטן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתקופה האחרונה הישיבות בוועדות הכנסת סוערות ורוויות מתחים, אולם היום (א') במהלך ישיבת וועדת הכלכלה וועדת חוקה, חברי הכנסת מצאו רגע להפוגה קומית, ולשיתוף מבדר במוצא העדתי והמשפחתי שלהם.

במהלך דיון על יוקר המחיה ועל ענף החלב, סיפר אחד המשתתפים כי בארצות הברית המדינה ממנת לכל ילד שתי כוסות חלב ביום. יושב ראש וועדת הכלכלה דוד ביטן התבדח: "זה לא לטובת המרוקאים! מרוקאים כמעט לא שותים חלב. זו אפליה מול המרוקאים, בחייך", והוסיף, "אני לא שתיתי חלב מגיל שנה עד עכשיו". 

ח"כ דוד ביטן

ח"כ דוד ביטן צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לא רק בוועדת הכלכלה רצו בדיחות עדתיות. גם בוועדת חוק חוקה ומשפט בראשות שמחה רוטמן, שלאחרונה מככבת בכותרות בשל המתח והמהומות שמלוות את דיוני הוועדה בנושא הרפורמה המשפטית, היו היום כמה רגעים של צחוק והומור.

זה התחיל מאמירה של כמה מחברי הכנסת "שאינם בריטים", רוטמן התבדח, "יש פה קונצנזוס שאנחנו לא בריטים, אבל אוסטרליה אני מוכן להיות", חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה הגיב לו: "עצור פה, חמותי אוסטרלית!" רוטמן ענה, "למה, יש לי בת דודה אוסטרלית", חבר כנסת גלעד קריב צחק, "דומני שהגיע הזמן לביקור משפחתי ממושך".

וועת חוקה בכנסת

וועדת חוקה בכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90