למרות הניסיון להגיע לפשרה: ועדת החוקה תחדש את דיוניה

לאחר המחאות והניסיונות להגיע לפשרה, ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן, תתכנס בכנסת כדי לדון בהמשך הרפורמה ובאפשרות של בג"צ לבטל חוקים רגילים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/02/23 07:42 כג בשבט התשפג

למרות הניסיון להגיע לפשרה: ועדת החוקה תחדש את דיוניה
לוין ורוטמן בוועדת חוקה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאור המחאות והסערה סביב הרפורמה במערכת המשפט, השר יריב לוין, ויו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן, קראו אמש (ב') לראשי האופוזיציה להגיע להידברות. למרות הניסיונות להגיע לפשרה, ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן, תתכנס היום בכנסת כדי לדון בהמשך הרפורמה במערכת המשפט ובאפשרות של בג"צ לבטל חוקים רגילים.

חבר כנסת קפץ על השולחן ואחרים צרחו: סוער בוועדת חוקה חוק ומשפט

נזכיר כי יושב ראש ועדת החוקה שמחה רוטמן פתח אתמול את ישיבת הכנסת במסר ממתן: "בהידברות כנה מאמין שנוכל לצמצמם את הפערים כדי שנוכל להגיע לתוכנית טובה", למרות הצהרתו זו, רבים מחברי האופוזיציה שמתנגדים לרפורמה, איבדו עשתונות, ופרצו במהומה ובצעקות. 

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בשיא הסערה, חבר הכנסת יוראי להב הרצנו ממפלגת יש עתיד, קפץ מעל השולחן בוועדה, הגיע עד לשולחנו של יושב ראש הוועדה שמחה רוטמן ופרץ בצעקות. כמוהו, גם ולדימיר בליאק ממפלגת יש עתיד, נכנס למעגל הפנימי בעקבות הרצנו והחל לצעוק לעבר יושב ראש הוועדה.  הסרטון של ההתנהגות החריגה הופץ ברשתות החברתיות, שם עלו גינויים סביב ההתנהגות הפרועה של חברי האופוזיציה. 

חוק יסוד: השפיטה אושר לקריאה ראשונה

אל אף המהומה גדולה בדיון ועדת החוקה, לקראת השעה 10:30 אושר לקריאה ראשונה חוק יסוד: השפיטה. תשעה חברי כנסת תמכו מול שבעה שהתנגדו. מדובר בנוסח הקובע את ההרכב המחודש של הוועדה למינוי שופטים ואת האיסור על בג"ץ לפסול חוקי יסוד של הכנסת. לאחר השעה 11:00 אישרה (תשעה מול שבעה) הוועדה לקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי המשפט - הוראות לעניין הוועדה לבחירת שופטים, המשלימה את חוק יסוד: השפיטה.