מארגני המחאה מתכננים: זה מה שיקרה ברגע ההצבעה ביום שני

לקראת תחילת ההצבעות על הרפורמה המשפטית ביום שני הבא, מסבירים ראשי המחאה את התכנון להפגנה הגדולה: "הידברות תהיה בלתי לגיטימית בעליל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 17:09 כה בשבט התשפג

מארגני המחאה מתכננים: זה מה שיקרה ברגע ההצבעה ביום שני
ההפגנה בירושלים נגד הרפורמה, צילום: Erik Marmor/Flash90

המחאה נגד הרפורמה: למרות מאמציו של הנשיא, טרם נרשמה פריצת דרך בין הקואליציה והאופוזיציה בנושא ההידברות על הרפורמה במערכת המשפט. סלע המחלוקת בין הצדדים נוגע להקפאת החקיקה. בעוד באופוזיציה מתנים את קיום ההידברות בהפסקה לאלתר של החקיקה, יו"ר ועדת חוקה והשר יריב לוין הבהירו כי החקיקה תימשך ותובא לכנסת כבר ביום שני הקרוב.

ברקע כל זה, ארגנו מובילי המחאה נגד הרפורמה, מסיבת עיתונאים בה חשפו את המשך צעדיהם בנושא. "ביום שני הקרוב הכנסת מביאה להצבעה את חוק יסוד הדיקטטורה" הם אומרים, "זהו כנראה החוק המסוכן ביותר מבין החקיקה שמובאת. אם החוק יובא להצבעה ויעבור - הידברות תהיה בלתי לגיטימית בעליל. זהי נקודה שבה בכל שלב הקואליציה תוכל להעביר את החקיקה".

"הפגנה בירושלים מול הכנסת"

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית, היום

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית, היום צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

בהמשך, חשפו המארגנים את התכנונים למחאה גדולה ביום שני הקרוב שתגיע לשיא בזמן החקיקה בכנסת: "ביום שני הקרוב אנחנו מכריזים על יום מחאה לאומי. היום יכלול צעדות והפגנות בשעות הבוקר בערים, השבתות של חלק מהעסקים, והפגנה בירושלים מול הכנסת בשעה שהכנסת תצביע על חוק הדיקטטורה" הם אומרים. בהמשך הם ממשיכים וטוענים כי להפגנות יש אפקט גדול על הממשלה: "אנו קוראים לציבור הרחב להתגייס למאמץ, אנחנו רואים עד כמה ההפגנות מרעידות את הקואליציה - עוד הרתמות ונוכל להפיל את חוק יסוד הדיקטטורה".

משה בוגי יעלון |

משה בוגי יעלון, ממבולי המחאה | צילום: עמיאל ירחי

כזכור, ביום שני האחרון, בזמן שבכנסת אושרו החוקים בוועדת חוקה, התקיימה מחוץ לכנסת הפגנה גדולה אליה הגיעו כ-100 אלף מפגינים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן