שמחה רוטמן על מנדלבליט: "בן אדם שצריך להכניס אותו לכלא"

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן הגיב בחריפות לדבריו של מנדלבליט בתוכנית עובדה ואמר כי "הוא בן אדם חסר אחריות שקורא להמרדה" | אמש טען מנדלבליט כי "זה יתדרדר עוד, מישהו ישלם את המחיר בדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/23 12:05 יט בשבט התשפג

שמחה רוטמן על מנדלבליט: "בן אדם שצריך להכניס אותו לכלא"
שמחה רוטמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תגובה חריפה למנדלבליט: לאחר הריאיון שנתן אמש (ה') היועמ"ש לשעבר מנדלבליט לתוכנית "עובדה" בה העביר ביקורת חריפה על הרפורמה במערכת המשפט וטען כי "זה ייגמר באלימות", מגיעה תגובה קשה מאוד של חבר הכנסת שמחה רוטמן שטוען בריאיון לניסים משעל ב-103fm כי מנדלבליט צריך לשבת בכלא על עבירת המרדה. נזכיר כי לפני כחודש קריאה דומה של חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית עוררה סערה קשה, שגם נתניהו נאלץ להגיב אליה.

הקשיבו לראיון המלא:

"העובדה שהאדם הזה היה יועמ"ש הוא בושה וחרפה"

הריאיון עם רוטמן החל בתונים צורמים כאשר המגיש משעל שאל אותו "תראה לאן אתם מובילים אותנו עם המהפכה הזו" בהתייחסו לדברים שהשמיע מנדלבליט. רוטמן השיב לדברים ואמר: "בן אדם שמדבר על תיקון מערכת המשפט ומשתמש בטרמינולוגיה של דם ברחובות הוא בן אדם חסר אחריות שתקורא להמרדה, שמסית, והעובדה שהאדם הזה היה יועמ"ש הוא בושה וחרפה", אמר רוטמן.

מנדלבליט

מנדלבליט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הריאיון של מנדלבליט

אמש בריאיון ששודר בתוכנית עובדה, אמר מנדלבליט על האלימות והאמירות הקשות שצצות בעקבות הרפורמה: "אני מגנה כל דיבור כזה אבל אני חושב שדברים נוסעים למקומות לא טובים, שלא היינו בהם. זה יתדרדר עוד, אנחנו רק בתחילת הדרך. הם לא יוותרו. זה ייגמר באלימות. מישהו ישלם את המחיר בדם".

על הרפורמה עצמה אמר מנדלבליט: "אנשים הצביעו וצריכים לקבל מה שהם בחרו, ואין חולק על זה, הרוב קובע. אני לא חושב שעל זה היו הבחירות. אף אחד לא אמר שהולכים לשנות את הערכים של מגילת העצמאות, ומשנים את הערכים של מגילת העצמאות. אף אחד לא אמר את זה. ואם אין מערכת משפט עצמאית, זה נגמר. זה משהו אחר, זו שיטת שלטון אחרת, שיטת משטר אחרת, אף אחד לא הלך לבחירות על זה, אף אחד לא אמר דבר כזה. אם רוצים לתקן את מערכת המשפט, בסדר גמור, תתקנו, אבל זה לא תיקון, זה ריסוק".