"בניגוד לנתניהו שעמד על כל מיני מרפסות - אני מגנה את כל ההסתות"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, מתייחס לאיומים שנשמעו בימים האחרונים כנגד ראש הממשלה, ואומר: "אין לאף אחד מאיתנו, לא טייס מעוטר ככל שיהיה, לקרוא לאלימות והפרת החוק" | הליכוד: "בני גנץ מפיץ שקרים נגד ראש הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/02/23 22:23 יד בשבט התשפג

"בניגוד לנתניהו שעמד על כל מיני מרפסות - אני מגנה את כל ההסתות"
בני גנץ | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אל"מ במיל' זאב רז ועו"ד דוד חודק קראו בימים האחרונים לאלימות והסיתו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר שאמש נפתחה נגד רז חקירה, היום (א') הודיעה המשטרה כי הוא עוכב לחקירה. הערב הסתיימה חקירתו של דוד חודק במשרדי היחידה לחקירות הונאה בחשד לעבירה של הסתה לאלימות והוא שוחרר לביתו בערבויות. יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, התייחס לדברים. 

"אני נגד הדברים האלה"

במהלך ראיון שנערך עמו הערב ב"חדשות 13", ביקש שר הביטחון לשעבר לגנות את ההסתה: "בניגוד לנתניהו ולחלק משותפיו הנוכחיים שעמדו על כל מיני מרפסות והתנהלו בכל מיני צורות - אני מגנה באופן חד משמעי את כל ההסתות והקריאות לאלימות. אין לאף אחד מאיתנו, לא טייס מעוטר ככל שיהיה, לקרוא לאלימות והפרת החוק". גנץ פנה לנתניהו: "נתניהו - אני נגד הדברים האלה, חבל שלא אמרת את זה גם באופן כזה ברור לפני למעלה משני עשורים".

נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לרבין ז"ל, 2017 |

נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לרבין ז"ל, 2017 | צילום: Marc Israel Sellem/POOL

"הוא נתן לסוסים הקיצוניים שלו להתקדם ותראו מה קרה"

גנץ התייחס גם לרפורמה במערכת המשפט, אותה מקדם השר יריב לוין, ואמר כי "כל מה ששמעתי עד עכשיו במה שהם מכנים הרפורמה המשפטית אין ולו סעיף אחד שמשרת את האזרח, כל מה שיש שם זה איך נותנים יותר עוצמה לממשלה ולכנסת נגד מערכת המשפט".

"מבחינתי חייב להכניס לרפורמה כל מה שקשור לאזרחים, ולוודא שמערכת המשפט היא לא פוליטית. אם מסכימים מראש שאין פוליטיזציה של המערכת, אפשר להרחיב את מעגל ההשפעה ולשמור את האיזון". עוד אמר בעניין: "נכון היה עושה נתניהו אם הוא חפץ בדמוקרטיה חזקה לעצור את התהליך הזה, הוא נתן לסוסים הקיצוניים שלו להתקדם ותראו מה קרה".

הליכוד: "בני גנץ מפיץ שקרים נגד ראש הממשלה"

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים שאמר גנץ ב"חדשות 13": "במקום לגנות ללא סייג את הקריאות לרצח ראש הממשלה נתניהו, בני גנץ מפיץ שקרים נגד ראש הממשלה. ראש הממשלה נתניהו אמר פעם אחר פעם, מעל במות רבות וגם בראיונות לתקשורת בזמן המחאות נגד אוסלו: 'רבין הוא לא בוגד הוא טועה בגדול - יש לנו עסק עם יריבים פוליטיים ולא עם אויבים. אנחנו בני עם אחד'". 

(נתניהו מתייחס לדברים בישיבת הממשלה הבוקר)