נתניהו מגיב לקריאה המסיתה: "שמענו איום מפורש לרצח של ראש ממשלה"

ראש הממשלה נתניהו מגיב לקריאה המסיתה של זאב רז ולפני שעלה למטוס בפריס אמר לכלי התקשורת כי אין "לשתוק סביב העניין הזה" | ראש השב"כ מזהיר: "עליה בהיקף הקריאות לאלימות" | חקירה נפתחה נגד דבריו של רז

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/02/23 07:08 יד בשבט התשפג

נתניהו מגיב לקריאה המסיתה: "שמענו איום מפורש לרצח של ראש ממשלה"
נתניהו, צילום: Sraya Diamant/Flash90

מגיב להסתה: ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים אמש (ש') את ביקורו המדיני בצרפת, עם עלייתו למטוס, הוא הגיב לראשונה לאמירות המסיתות מצד אל"מ במיל' זאב רז מוקדם יותר. נתניהו אמר בפתח המטוס: "מדי יום נחצים גבולות, ונדמה היה שכל הגבולות כבר נחצו באיומים על נבחרי ציבור ועליי. אבל היום שמענו וחזינו באיום מפורש לרצח של ראש ממשלה מכהן בישראל".

אפס סובלנות כלפי אמירות מסיתות וקריאות לאלימות

"אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי נגד מי שמסית ומאיים ברצח" הוסיף נתניהו, "ומצפה גם מראשי האופוזיציה לדבר באותה תקיפות ועוצמה שדיברתי אני. אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים וצריכים לעשות את מה שנדרש מאיתנו כנציגי ציבור אחראיים. אסור לשתוק סביב העניין הזה".

עוד קודם שוחחו ראש השב"כ רונן בר והמפכ"ל שבתאי. ראש השב"כ התריע כי העלייה באמירות קיצוניות ובקריאות לאלימות עלו באופן משמעותי: "בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים". השניים סיכמו כי תינקט מדיניות אפס סובלנות כלפי אמירות מסיתות וקריאות לאלימות.

נתניהו ומקרון |

נתניהו ומקרון | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הפרקליטות: "רואים בחומרה את הקצנת השיח הציבורי"

גם בפרקליטות המדינה הגיבו לאמירות הקשות: "רואים בחומרה את הקצנת השיח הציבורי, אליו חודרות יותר ויותר אמירות קיצוניות ובוטות, החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית".

כזכור, אל"מ רז כתב מוקדם יותר כי: "מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק (עורך הדין שאמר שישתמש באש חיה). רק התגוננות בנשק? פאסיביות? כוסות רוח למת. אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף. דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי חובה להרוג אותו".

לאחר הסערה שעוררו הדברים, מחק את הפוסט וכתב: "הפוסט שהעליתי כאן עם המילים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים".