פלשתיני חמוש נוטרל - מו"ל הארץ: "עוד לא היה מחבל"

לאחר שמחבל שחדר לקדומים חמוש בנשק נוטרל, הגיב מו"ל עיתון "הארץ" עמוס שוקן לביקורות הגולשים על הכותרת של עיתונו: "הפלסטיני עוד לא היה מחבל כשנורה למוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/23 18:55 ח בשבט התשפג

פלשתיני חמוש נוטרל - מו"ל הארץ: "עוד לא היה מחבל"
עמוס שוקן, מו"ל הארץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מו"ל הארץ בסערה חדשה: אמש (א') חדר מחבל פלשתיני חמוש ליישוב קדומים ונוטרל בידי איש ביטחון מקומי, בעלי עיתון "הארץ", עמוס שוקן סנגר ואמר: "עוד לא היה מחבל". דבריו של שוקן הגיעו לאחר ביקורות שהוטחו כלפיו ברשת לאחר שהעיתון כתב בכותרת הדיווח על האירוע כי "איש ביטחון בהתנחלות ירה למוות בפלסטיני".

התגובה של שוקן:

"הפלסטיני עוד לא היה מחבל כשנורה למוות"

גולשים רבים כאמור, הגיבו בביקורת קשה על הכותרת ובתגובה לביקורת של אחת הגולשות כתב שוקן: "נראה לי דיווח תקין. הפלסטיני עוד לא היה מחבל כשנורה למוות, וכתבנו שפיקוד העורף הורה לתושבים להיכנס לבתים מחשש לחדירת מחבלים. כנראה אחרי שהתברר שאף מחבל לא חדר ביטלו את ההנחיה".

כותרת העיתון לנסיון הפיגוע:

"באמת שאין מילים לתאר כבר את העיוורון"

בהמשך הוא גם נכנס לדין ודברים עם עוד מספר מגיבים. עיתונאי מקור ראשון אריאל שנבל כתב לו בתגובה: "עוד לא היה מחבל כשנורה למוות. הוא הסתובב עם אקדח וניסה לחדור ליישוב יהודי סתם כדי לשמן אותו קצת ולחזור הביתה, אין בכפר wd-40. באמת שאין מילים לתאר כבר את העיוורון". שוקן בתגובה כתב לו: "בטוח שלא שמעת על חזקת חפות".