העיתון של ש"ס במתקפה נגד בג"צ: "הגיעה העת להשיב מלחמה"

אחרי שהחליטו לפסול את יושב ראש מפלגת ש"ס, ביטאון המפלגה, "הדרך", במתקפה חסרת תקדים נגד בג"צ ושופטיו | במאמר המערכת נכתב: "בשיטת חבר מביא חבר מטיפים לנו לדמוקרטיה ולערכים. גוף בלתי-מייצג, גזעני ואנרכיסטי. אין שם כמעט מזרחים ושומרי מצוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/23 07:31 כו בטבת התשפג

העיתון של ש"ס במתקפה נגד בג"צ: "הגיעה העת להשיב מלחמה"
אריה דרעי. אמש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר שאחרי הפסילה הדרמטית. עיתונה של מפלגת ש"ס, "הדרך", תקף הבוקר (ה') בעמוד שער ובמאמר מערכת חסרי תקדים את בית המשפט העליון ושופטיו אחרי שהחליטו לפסול את יושב ראש המפלגה, שר הפנים והבריאות, אריה דרעי.

"בג"ץ נגד עם ישראל"

בעמוד השער נמרחו אותיות קידוש לבנה: "בג"ץ נגד עם ישראל". בהמשך הובאו דבריהם של חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס שחיזקו את דרעי: "רבי אריה, חזק ואמץ".

בכותרת המשנה נכתב כי מדובר בהחלטה "אומללה וצפויה" של שופטי בית המשפט העליון, וצורפו ארבעה מאמרים תחת הכותרות "לא תנצחו אותנו", "מקום הרשע", "הוא זכאי" ו-"בג"ץ, מי שמכם?".


(עמוד השער של העיתון, הבוקר)

"גוף בלתי-מייצג, גזעני ואנרכיסטי"

במאמר המערכת נכתב: "עיקרון אחד, מתנשא ויהיר, מלווה את בג"ץ ושופטיו בשנים האחרונות: הוא הריבון, הוא הקובע, הוא המחליט, הוא המבין, הוא השופט והוא התליין. הם מבינים טוב יותר מאיתנו האזרחים מה טוב לנו. בשיטת חבר מביא חבר מטיפים לנו לדמוקרטיה ולערכים. גוף בלתי-מייצג, גזעני ואנרכיסטי. למותר לציין שאין שם כמעט מזרחים ושומרי מצוות. הם, הנאורים, מהצבע הנכון והצד הפוליטי הנכון - הם שיקבעו לישראל את המותר והאסור. מספיק שנים הורדנו את הראש. לא עוד. הגיעה העת להשיב מלחמה".


(גלעד קריב לכיפה: "דרעי עשה טעות")