ארגון "חותם" איים וחדשות 12 מחק ציוץ שקישר אותו למפלגת נעם

ארגון "בוחרים במשפחה" הקים תא סטודנטים בטכניון ובדיווחים בכלי התקשורת קישרו את הארגון למפלגת נעם. הארגון איים בתביעה ובחדשות 12 הורידו את הציוץ | וואלה והארץ סרבו ונתבעו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/12/22 20:13 ז בטבת התשפג

ארגון "חותם" איים וחדשות 12 מחק ציוץ שקישר אותו למפלגת נעם
חדשות 12, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חדשות 12 מחקו את הציוץ: בחדשות 12 מחקו ציוץ הנוגע לארגון "בוחרים במשפחה" לאחר שאויימו בתביעה, כך מפרסם האתר העין השביעית. תחילת הסיפור בתא הסטודנטים שהקים הארגון הידוע בדעותיו האנטי להט"ביות בטכניון בחיפה. בכתבה בציוץ בטוויטר קישרו את הארגון, בעצמו חלק מארגון "חותם" עם מפלגת נעם המתנגדת גם היא פומבית לקהילת הלהט"ב.

עיתון הארץ ואתר וואלה נתבעו ב-350 אלף שקלים

העומד בראש ארגון "בוחרים במשפחה" מיכאל פועה תבע את האתר וואלה ואת עיתון הארץ ב-350 אלף שקלים, לאחר שעשו דבר דומה. כתב התביעה שהגיע לעין השביעית נתן הצצה לאיום שהופנה גם כלפי ערוץ 12 והציוץ שצוייץ. בכתב התביעה נכתב: "לעומת הנתבעים שסירבו לתקן את הפרסום המכפיש. ביום ה' כ"א כסלו תשפ"ג (15/12/72) פורסמה בערוץ הטוויטר של חדשות 12 הידיעה הבאה: 'תא סטודנטים אנטי להט"בי המזוהה עם מפלגת נעם הושק בטכניון - ...."

הציוץ שהוסר

הציוץ שהוסר צילום: צילום מסך, העין השביעית

"מיד כשנודע לתובע על הפרסום" ממשיך כתב התביעה, "הוא פנה לכתבת לי נעים שעמדה אתו ערב קודם בקשר לכתבה וכתב לה בווצאפ כדלקמן: 'שלום. ראיתי שפרסמתם עכשיו שאנחנו מזוהים עם מפלגת נעם. לא היה ולא נברא. דרשתי מהילו גלזר [כתב "הארץ"] לתקן והוא יעמוד לתביעת דיבה. מבלי לוותר על אף זכות דורש ממך להסיר מיד את הכותרת השקרית הזאת. תודה מיכאל'". "בתוך דקות מפניית התובע נמחק הפרסום מחשבון הטוויטר של ערוץ 12" נטען בכתב התביעה.

הזיהוי עם מפלגה פוליטית "פוגע באסטרטגיית ההסברה"

בארגון "בוחרים במשפחה" כתבו בכתב התביעה כי מה שעורר את כעסם והדרישה לשינוי הציוץ לא היה הזיהוי שלהם כארגון אנטי להטב"י, אלא השיוך למפלגה פוליטית, מה שלטענתם "פוגע באסטרטגיית ההסברה". בחדשות 12 הגיבו לעין השביעית ואמרו כי הכתבה עצמה לא שונתה והטענות נשארו כשהיו, אך הציוץ ירד לאחר שינוי קל שהיה בו לעומת הנטען בכתבה.