"עיוות של משפטנים": ארגון חותם מגיב על סערת הדרישה להפרדה מגדרית

בארגון מגיבים לסערה בעקבות הפרסומים על הדרישה של מפלגות הקואליציה העתידית לבטל את האיסור על קיום אירועים בהפרדה לציבור הדתי והחרדי: "אין מקום לכפיה חילונית על אורח החיים של הדתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 17:38 כו בחשון התשפג

"עיוות של משפטנים": ארגון חותם מגיב על סערת הדרישה להפרדה מגדרית
ארכיון, הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ בעפולה, 2019, צילום: Meir Vaknin/Flash90

בארגון חותם מגיבים לסערה הציבורית שהתעוררה היום (א') בעקבות הפרסום ב"ישראל היום" על הדרישה של המפלגות השונות לקבוע בחקיקה שהפרדה בין גברים לנשים באירועים לציבור הדתי והחרדי לא תיחשב כאפליה. בארגון מברכים על הדרישה של המפלגות ומסבירים כי זהו תיקון חשוב לאחר, מה שהם מכנים, "הפרשנות מרחיקת הלכת שנתנו משפטנים כדוגמת עו"ד דינה זילבר המשנה ליועמ"ש בתוארה אז, לחוק איסור ההפליה במוצרים ושירותים".

"זילבר התערבה באופן בוטה גם באירועים דתיים בהם נהוגה הפרדה"

בחותם אומרים כי מדובר בעיוות של משפטנים בפרשנות של החוק אשר אינו אוסר פעילות נפרדת: "העיוות החל כאשר היועמ"ש לשעבר, יהודה וינשטיין, הקים צוות של משפטנים אשר הרחיב מאוד את הפרשנות על האיסור המופיע בחוק. הצוות הורכב מעשרה משפטנים, ולא צורף אליו ולו נציג אחד של הרשות המבצעת. מסקנות הצוות היו חד  צדדיות ושללו מכל וכל את הגישה הדתית לנושא ההפרדה".

יהודה וינשטיין

יהודה וינשטיין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדברי הארגון, מסקנות הוועדה אף הציגו גישה מזלזלת בתפיסה הדתית ובנשים המאמינות בה וברצונם לקיים אירועים בהפרדה –  "'גם אם לכאורה יש נשים הרוצות או מסכימות לדפוסי חיים אלה', לשון מסקנות הוועדה. את האכיפה על יישום מסקנות הצוות אותן אימצה הממשלה הטיל וינשטיין על דינה זילבר אשר התערבה באופן בוטה גם באירועים דתיים בהם נהוגה הפרדה תוך ביטול גמור לצורך הדתי של משתתפי האירועים".

עוד מדגישים בחותם כי הדו"ח של וינשטיין ויישומו על ידי דינה זילבר הם ניסיון בוטה לקבוע כי "ערכים פרוגרסיביים קיצוניים" הינם הנורמה: "זהו ניסיון לקבוע מהם הערכים הנכונים, וזאת כחלק ממערכה כוללת שמתנהלת בישראל על הזכות לחרוג מהחשיבה הפרוגרסיבית, וניסיון לכפות את הלך החשיבה זה על כלל הציבור. ערכי היהדות נדחקים אל הצד, ומותקפים תדמיתית במטרה לשלול את הלגיטימציה שלהם".

דינה זיליבר

דינה זיליבר | צילום: Miriam Alster/Flash90

"לא יעלה על הדעת שאנשים יחשבו לפושעים בשל אורח חיים בו הם מאמינים"

עמיטל בראלי, מנכ"ל ארגון חותם מסר: "הדרישה לתיקון העיוות המשפטי של דינה זילבר, חשובה ביותר. זילבר התערבה באופן בוטה באורח החיים הדתי. את העיסוק בשאלות ההפרדה צריך להחזיר לרשות המחוקקת והמבצעת, שיעשו זאת באופן המשקף את רצון העם. צריך הדבר להיאמר בקול נחרץ – לציבור חרדי, דתי ומסורתי ישנה זכות מוחלטת לנהוג על פי אמונתו מבלי שיקבל תכתיבים מכל סוג. כמובן שפגיעה באדם, גבר ואשה כאחד, אינה מתקבלת על הדעת".

עוד הוא הוסיף: "במדינה בה נוהג חופש ביטוי ודעה, לא יעלה על הדעת שאנשים יחשבו לפושעים בשל אורח חיים בו הם מאמינים. המצב הזה חייב להיפסק".

הרב בראלי

הרב בראלי | צילום: יח"צ ארגון חותם