העיכוב האחרון בהחלט: דנון יעשה את המהלך נגד נתניהו?

כמעט הכל סגור בקואליציה הנכנסת ונתניהו כבר החל בסבב השיחות, בהם הוא מודיע לחברי הליכוד על התפקידים בהם ישמשו. דני דנון שלא צפוי לקבל את דרישותיו שוקל מהלך אחרון נגד נתניהו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/12/22 23:21 ג בטבת התשפג

העיכוב האחרון בהחלט: דנון יעשה את המהלך נגד נתניהו?
דני דנון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המהלך האחרון של דני דנון? נתניהו החל הערב בסבב השיחות בין חברי הליכוד בו הוא מודיע להם על התפקיד אותו יקבלו או לא יקבלו בממשלה ובכנסת הקרובות. לאחר שדודי אמסלם כבר פירסם כי דרישותיו לא נענו והוא יכהן כחבר כנסת מן המניין, נראה כי הוא לא המאוכזב היחיד בליכוד. דני דנון שראה עצמו מועמד מרכזי לתפקיד יו"ר הכנסת, תפקיד אותו דרש בפומבי, שוקל מהלך כנגד מינויו הצפוי של אמיר אוחנה לתפקיד.

דנון שוקל להתמודד נגד אוחנה על התפקיד

על פי מספר דיווחים דנון שוקל בחיוב להתמודד מחר (ד') מול אוחנה, מועמדו של נתניהו בבחירות שייערכו בסיעה על המינוי ליו"ר הכנסת. במידה ואכן יחליט דנון ללכת על המהלך וישיג את התמיכה הנדרשת, תיערך הצבעה חשאית על התפקיד. כזכור, על המינוי לתפקיד יו"ר הכנסת נדרשת הצבעה במפלגה ממנה מגיע היו"ר הנבחר. 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סיכוייו של דנון להיבחר לא אמורים להיות גבוהים, מאחר ואוחנה הוא מועמדו של נתניהו, אבל בהחלט שאם דנון יקבל מספר רב של קולות הדבר יביך את נתניהו מאוד ויציג לראווה התנגדות פנים ליכודית, מהלך אותו מנסה נתניהו למנוע בכל מחיר ואף חוקק את חוק ההתפצלות שאמור למנוע תסיסה שכזאת בליכוד.

דנון תוקף את השותפות הקואליציוניות: "באו עם דרישות מוגזמות"

בימים האחרונים התראיין דנון מספר פעמים וטען כי "השותפים שלנו היו בעייתים במו"מ הזה". בראיון לערוץ 12 הוא המשיך: "הם באו עם דרישות מוגזמות. החגיגה הזאת נגמרה. הם יצטרכו להבין שאת הקואליציה הזאת מוביל הליכוד ולא הם".

אמש התבטא דנון ברוח זו גם בראיון לרשת ב': "תמיד יהיו רעשי רקע אבל מי שיוביל את הממשלה הזו, היא מפלגת הליכוד. לא צריך להתרגש מכל אמירה של ח"כ בקואליציה העתידית. בקואליציה של לפיד יש ח"כים מרע"מ שאמרו דברים חריפים פי כמה נגד קהילת הלהט"ב. אנחנו מפלגה לאומית ליברלית שתוביל ממשלה אחראית שתשמור על הזכויות של כל המגזרים והקהילות".