"זה המחיר שמשלמים על נאמנות": הח"כים המרוצים והמאוכזבים בליכוד

חבר הכנסת דודי אמסלם נפגש עם נתניהו שהודיע לו כי לא ימונה ליו"ר הכנסת ולא לשר המשפטים. אמסלם הגיב כי לא ייקח שום תפקיד אחר | מסתמן: כ"ץ ימונה לשר החוץ ברוטציה, אוחנה יו"ר הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 21:35 ג בטבת התשפג

"זה המחיר שמשלמים על נאמנות": הח"כים המרוצים והמאוכזבים בליכוד
דודי אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו החל להיפגש עם חברי הליכוד: ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו החל בשיחות עם חברי הליכוד לקראת ההכרעה על התיקים בהם יכהנו בממשלה שתקום. הראשון לו הודיע נתניהו על החלטתו הוא דודי אמסלם שלא ימונה לא לשר המשפטים ולא ליו"ר הכנסת. אמסלם שהודיע בעבר כי אם לא ימונה באחת התפקידים הללו לא ייכנס לממשלה עומד במילתו והודיע כי יכהן כחבר כנסת בלבד.

"אשרת את מצביעי הליכוד מהכנסת"

"יצאתי כעת מפגישה עם בנימין נתניהו שבה הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת" כתב אמסלם בטוויטר. "אהיה בסוף ח"כ מן המניין- כפי שהתחייבתי מראש. זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות. אשרת את מצביעי הליכוד ותושבי ישראל מהכנסת- במסירות, נאמנות ובאהבה, כהרגלי בקודש. אוהב אתכם".

נתניהו

נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המרוצים והמאוכזבים בליכוד

בתוך כך ועל רקע מינויו הצפוי של יריב לוין לתפקיד שר המשפטים, נתניהו הכריע כי חבר הכנסת אמיר אוחנה יכהן כיו"ר הכנסת הבא. לוין כאמור יכהן כשר המשפטים וככל הנראה ישראל כ"ץ יכהן ברוטציה כשר החוץ. כ"ץ נזכיר, הוזכר כמי שמהווה אופוזיציה לנתניהו בתוך המפלגה. בציוץ בטוויטר כתב כ"ץ: "מינוי שרי הליכוד בממשלה הוא בסמכותו הבלעדית של רה"מ ואני וחברי נכבד כל הכרעה שיקבל וזאת בניגוד לפירסומים תקשורתיים שיקריים על אולטימטומים והתניות שהצבתי כביכול, שמטרתם לנסות ולזרוע מחלוקות ולפגוע בתהליך הקמת הממשלה".

עם שאר חברי הליכוד נתניהו עוד לא נפגש וייפגש רק מחר, אבל כמה מהמינויים כבר מתחילים להסתמן. על פי פרסומים של דפנה ליאל, חיים כץ יהיה שר התיירות, אבי דיכטר שר האנרגיה ויואב קיש שר התקשורת. במקרה של אופיר אקוניס דווח כי הוא מאוכזב מאי מינויו ליו"ר הכנסת ודורש בתמורה את תיק הכלכלה, מחר יודיע נתניהו לחברי הכנסת על החלטתו הסופית.

צחי הנגבי יו"ר המ"ל

מינוי נוסף עליו החליט נתניהו היום הוא מינויו של השר לשעבר צחי הנגבי לתפקיד ראש המל"ל. הנגבי כזכור רץ בפריימריז האחרונים בליכוד אך לא נבחר במקום ריאלי. עתה ממנה אותו נתניהו לתפקיד הבכיר של יו"ר המל"ל.

שר ההתיישבות צחי הנגבי

שר ההתיישבות צחי הנגבי צילום: Hadas Parush/Flash90