מסתמן: נתניהו והרצוג לא ייפגשו - כך הוא יודיע לנשיא "עלה בידי"

לאחר מרתון הדיונים בכנסת ובוועדות ולאחר שכמעט הכל סוכם עם השותפים הקואליציונים, יודיע נתניהו לנשיא המדינה כי עלה בידו להקים ממשלה. השניים לא יפגשו ותתקיים ביניהם שיחה שתצולם, בדומה לשיחה שנערכה עם לפיד | מתי תושבע הממשלה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/22 21:57 כו בכסלו התשפג

מסתמן: נתניהו והרצוג לא ייפגשו - כך הוא יודיע לנשיא "עלה בידי"
הרצוג ונתניהו, צילום: קובי גדעון

"עלה בידי": כך יודיע נתניהו לנשיא המדינה. לאחר שההסכמים עם השותפים הקואליציונים סוכמו, חוק הפיצול עבר בכנסת וחוק בן גביר עבר בקריאה ראשונה, נראה כי אין דבר שיעצור את הקמת הממשלה הבאה בראשותו של נתניהו. 

נתניהו והרצוג ישוחחו בטלפון

מחר יתומו עשרת ימי הארכה שהעניק הנשיא הרצוג לראש הממשלה המיועד נתניהו והוא אכן יודיע לנשיא כי עלה בידו להקים ממשלה. על דיווח ב"כאן 11" הערב, השניים לא צפויים להיפגש וככל הנראה תתקיים ביניהם שיחת טלפון שתצולם ותופץ לאחר מכן. נזכיר, כי גם בעת הרכבת הממשלה הקודמת שיחת ה="עלה בידי" בין הנשיא ויאיר לפיד שהחזיק במנדט להרכבת הממשלה התרחשה בטלפון, צולמה והופצה לציבור.

הרצוג

הרצוג צילום: קובי גדעון, לע"מ

נזכיר כי לפני כעשרה ימים שלח נתניהו מכתב לנשיא בוהוא מבקש ארכה למנדט להרכבת הממשלה מאחר ועדיין לא הצליח להגיע להסכמות עם שותפיו. הרצוג בתגובה העניק לנתניהו עוד עשרה ימים ולא את מלא ארבע עשר הימים שהוא יכול להעניק על פי החוק, הרצוג הסביר את ההחלטה וכתב: "אלו הם ימים מורכבים לחברה הישראלית כשמחלוקות על סוגיות יסוד מאיימות לקרוע וללבות אלימות ושנאת חינם".

הקמת הממשלה: לא לפני רביעי הבא

בתוך כך, הממשלה צפויה להישבע אמונים רק בשבוע הבא ואפילו לעוד שבועיים בעקבות הסיכומים אליהם הגיעו הקואליציה והאופוזיציה על סגירת המליאה לדיונים בעת חג החנוכה. עמית סגל מסביר כי בכל מקרה לא תוקם הממשלה לפני יום רביעי הבא, מה שייתן לקואליציה הנכנסת מספיק זמן להשלים את חוקי בן גביר ודרעי.