"עלה בידי": נתניהו סוגר את הקצוות האחרונים לפני השיחה עם הרצוג

לקראת פקיעת ההארכה של נשיא המדינה לראש הממשלה העתידי, ביום שלישי צפוי נתניהו להתקשר להרצוג ולהודיע לו כי עלה בידו | ביום ראשון נראה חנוכיות במליאה? ומתי תושבע הממשלה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/22 18:35 כג בכסלו התשפג

"עלה בידי": נתניהו סוגר את הקצוות האחרונים לפני השיחה עם הרצוג
בנימין נתניהו, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

לאחר שבנימין נתניהו קיבל ארכה של עשרה ימים מהנשיא הרצוג להקמת הממשלה, ביום שלישי הקרוב בחצות היא תסתיים. עוד באותו היום צפוי יושב ראש הליכוד וראש הממשלה העתידי להתקשר לנשיא המדינה ולהודיע לו כי עלה בידו.  למעשה, נתניהו לא יבקש הארכה נוספת של המנדט בארבעה ימים נוספים.

אחרי השיחה של נתניהו להרצוג: המשך הלו"ז

קצת יותר משבוע לאחר השיחה, ביום רביעי או בחמישי הבא, 28 או 29 בדצמבר, צפויה להתקיים השבעת הממשלה בכנסת. לפני ההשבעה יודיע יושב ראש הליכוד לחברי מפלגתו על התיקים והתפקידים אותם יקבלו, אחרי המריבות והמתחים במפלגה.

נתניהו עם חברי הליכוד | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפי הערכות של גורמים שונים בקואליצייה המסתמנת, הלו"ז הנוכחי ייתן גם מספיק זמן להעביר את כל החקיקה בכנסת. כזכור, ביום חמישי קיבלו חברי הכנסת הודעה מיוחדת על כינוס הוועדה המסדרת על מנת לאשר באופן חריג את כינוס הוועדה ביום ראשון על מנת לקדם את חקיקת החוקים.

חנוכיה במליאה?

לצד האישור החריג, ביום ראשון יחול גם נר ראשון של חג החנוכה. על פי הנהוג בכנסת, בחנוכה נסגרת המליאה בשעה 16:00 על מנת שחברי הכנסת יוכלו ללכת ולקיים את מצוות החג, עתה נותר לראות איך ינהגו בקואליציה בחנוכה הבא עלינו לטובה.