ליברמן תוקף את נתניהו: "מוביל לחורבן בית שלישי"

יו"ר סיעת ישראל ביתנו תקף בחריפות את יו"ר הליכוד בפתח הישיבה: "מוכר את מדינת ישראל על מזבח של ניסיון אישי להיחלץ מהסבך המשפטי, עם ישראל הפסיק להיות פראייר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 14:27 יח בכסלו התשפג

ליברמן תוקף את נתניהו: "מוביל לחורבן בית שלישי"
ליברמן. עוד מתווה, צילום: ללא

שר האוצר היוצר ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף היום (ב') בחריפות את יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו וטען כי הוא מוביל לחורבן הבית השלישי. "בנימין נתניהו נוהג לומר שהוא בן של היסטוריון וכרעג הוא מעוניין מאוד במה המקום שלו בהיסטוריה והמורשת שלו. לדעתי הוא יכנס להיסטוריה כמי שהוביל לחורבן בית שלישי, וזו לא מטאפורה", אמר ליברמן.

נתניהו נפגש עם גוש הימין

נתניהו נפגש עם גוש הימין צילום: ללא

עוד הוסיף ואמר כי "כשמסתכלים על המשמעות של ההסכמות והדברים שנתניהו מכר לשותפיו, הוא מוכר את מדינת ישראל על מזבח של ניסיון אישי להיחלץ מהסבך המשפטי אני חושב שגם עם ישראל הפסיק להיות פראייר, המציאות שחצי עם שמשרת בצה"ל צריך להגן וגם לממן את החצי השני זה יוביל לרקע הכי עמוק שהגענו בתולדות ישראל".

נדחתה ההצבעה על מינוי יו"ר הכנסת - מה לפיד מנסה להשיג

בתוך כך, במהלך דיון סוער בוועדה המסדרת הגיעו חברי הקואליציה והאופוזיציה להסכם כי במטרה למנוע לילה לבן, ההצבעה על מינוי יו"ר הכנסת הזמני תתקיים רק מחר בשעה 10 בבוקר. 

גורמים במחנה הממלכתי הסבירו מדוע חתרו לפשרה, באופוזיציה רוצים להרוויח זמן במטרה להרוויח זמן בתקווה שחוק דרעי לא יספיק לעבור בסוף. חוק אותו הם מגדירים כדגל אדום, לטעת הגורמים, דחיות חוזרות ונשנות עלולות עוד להביא לכך שהחוק לא יעבור. 

"מיקי לוי ממשיך לבזות"

במפלגת יש עתיד מיהרו לחגוג וכתבו: "ניצחון ראשון. לא תהייה היום הצבעה על יו״ר הכנסת. הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות והלו״ז הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב. מי שחשב שיהיה קל לנתניהו הסחיט ושותפיו הקיצוניים להקים ממשלה, מבין כל יום עד כמה נתניהו חלש ועייף. וזו רק ההתחלה".

רגע לפני הפשרה, בליכוד תקפו בחריפות את יו"ר הכנסת מיקי לוי ואמרו: "מיקי לוי ממשיך לבזות את הכנסת באופן חסר תקדים. הוא נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל. כשיריב לוין סיים את תפקידו כיו״ר כנסת הוא העביר מייד את התפקיד באופן ממלכתי".