מבקר הליכוד דורש מנתניהו להקפיא את המינוי של לוין

לאחר שיריב לוין נבחר בליכוד כמועמד לתפקיד יושב ראש הכנסת הזמני, מבקר הליכוד שי גלילי דורש מנתניהו להסיר את מועמדותו לאחר שההליך לא היה תקין לדברו | החלפת יושב ראש הכנסת מתוכננת להיום בצהריים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 11:24 יח בכסלו התשפג

מבקר הליכוד דורש מנתניהו להקפיא את המינוי של לוין
יריב לוין ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבקר הליכוד נגד מינוי יריב לוין: אמש (א') אושרה בליכוד מועמדותו של יריב לוין לתפקיד יושב ראש הכנסת הזמני. לקראת ההצבעה שתיערך היום (ב'), שולח מבקר מפלגת הליכוד עו"ד שי גלילי מכתב לראש הממשלה הנבחר נתניהו ודורש להקפיא את מינויו של לוין. 

מינויו של לוין נקבע בהליך לא חוקי

לדברי המבקר גלילי, הסיבה לדרישתו מגיעה מאחר שמינויו של לוין נקבע בהליך לא תקין, בהצבעה טלפונית וללא דיון מקדים. כזכור, החוק קובע, כי על המפלגה הממנה את יושב ראש הכנסת לערוך ישיבה מקדימה והצבעה על מועמד המפלגה לתפקיד היושב ראש.   

היום בשעה ארבע צפויה להיפתח מליאת הכנסת, ואחרי עיכוב משמעותי גוש הימין ימנה יושב ראש כנסת מטעמו על מנת להתקדם במהירות עם החוקים שצריך להעביר קודם השבעת הממשלה. לאחר הסאגה שלוותה סביב התפקיד, החליט נתניהו למנות יושב ראש כנסת זמני, ואמש סיעת הליכוד אישרה פה אחד את בקשתו של נתניהו למינויו של לוין. 

 יריב לוין

יריב לוין, מינויו יעוכב? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקרב בליכוד על התפקיד

נזכיר כי הטוענים לכתר יושב ראש הכנסת הקבוע הם חברי הכנסת יואב קיש, דודי אמסלם, דני דנון, אופיר אקוניס וגם אמיר אוחנה אם לא יקבל במפתיע את תפקיד שר החוץ. אמסלם הודיע כי אם לא יקבל את תפקיד שר המשפטים הוא לא יהיה שר, אבל כבר לפני חודש בשיחה עם חדשות כיפה הוא לא שלל את תפקיד יושב ראש הכנסת. 

יואב קיש, מצידו, מבקש את התפקיד לאור מיקומו הגבוה בפריימריז של הליכוד ודני דנון שחזר לכנסת אחרי כמה שנים בחו"ל דורש את התפקיד כבר מיום הבחירות. גורם בליכוד אומר היום (א') בשיחה עם חדשות כיפה כי למרות מיקומו הנמוך יחסית ברשימת הליכוד, נתניהו שוקל ברצינות את מינוי אקוניס לתפקיד יושב ראש הכנסת.