ראיון ח"כ מהליכוד על חוק הגיוס של גפני: דרישה לא ריאלית - הוא יודע את זה

חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד מתייחס בראיון לחדשות כיפה לסערה בסיעת הליכוד: "לא מאמין שצחי בוורמן הדליף לבן כספית, מקווה שלמרות הפרסומים דיסטל תהיה שרה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/12/22 17:41 יז בכסלו התשפג

ח"כ מהליכוד על חוק הגיוס של גפני: דרישה לא ריאלית - הוא יודע את זה
גפני, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

רגע לפני מינוי יו"ר כנסת, ישבנו לשיחה עם ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד, "אני חושב שכל מי שהגיש מועמדות לתפקיד הוא מתאים ויש לו ניסיון, לוין עשה את זה בצורה מצויינת ואני לא יודע אם הוא רוצה להמשיך אבל נראה כמו מועמד מצויין וכך גם יואב קיש שהוכיח עשייה נהדרת בסיעה באופוזיציה. אני אצביע למועמד שיגיע בהסכמה בסיעה על ידי ראש הממשלה המיועד נתניהו, וכך כולם צריכים לעשות". 

"אנחנו לא נתנהל לפי מה שהשמאל אומר"

חנוך מילביצקי

חנוך מילביצקי צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בשמאל יש ביקורת על מינוי אפשרי של אמסלם לתפקיד הממלכתי

"כשאומרים עליו בשמאל שהוא רע זה רק מוסיף לכוח שלו, אנחנו לא נתנהל לפי מה שהשמאל אומר, גם למיקי לוי היו לא מעט אמירות תמוהות לפני שהוא נהיה יו"ר כנסת. אין בעיה עם אמסלם ממש להפך". 

מה דעתך על הריב בין דיסטל וגוטליב נגד צחי בוורמן?

"אני לא מכיר את הרקע אבל ברמה האישית אני מחבב אותן, גוטליב יושבת לידי במליאה והיא מבריקה חכמה וערכית. דיסטאל גם היא אישה מדהימה, אני מאוד מקווה שלמרות הפרסומים היא תקבל תפקיד שרה, זה מגיע לה, אני לא מאמין שבוורמן הדליף לבן כספית הוא איש אמון של נתניהו".

"דרישה לא ראלית ולא ישימה וגם גפני יודע את זה"

מה אתה חושב על הפטור מגיוס שגפני רוצה לתת לחרדים?

"זאת דרישה שמופנת לציבור שלו וכמו שסמוטריץ' הצליח להביא הישגים הוא רוצה להראות לציבור שלו שהוא פועל גם בשבילם, זאת דרישה לא ראלית ולא ישימה וגם גפני יודע את זה. מקווה שנקים ממשלה במהרה ובסופו של דבר היא תימדד מה היא הביאה לעם ישראל, אם לא נהיה מאוחדים לא יהיה לנו מה להציג לציבור שבחר בנו".

אתה תומך ברעיון שנתניהו ימנה שר חוץ שלא עבר פריימריז?

"זה במסגרת הסמכויות של נתניהו, אני לא מכיר את רון דרמר ואני חושב שיש לנו בסיעה אשים מצוינים וצריך לתת ולאפשר להם, לא רואה סיבה להביא אדם מחוץ לסיעה, אבל אם כך יחליט נתניהו לא אתנגד".

איך הייתה הפגישה שלך עם נתניהו?

"הייתה פגישה באווירה טובה והוא שאל מה אני מתכנן לעשות בכנסת ואמרתי לו ואני מקווה שאני בסופו של דבר אקבל את התפקיד שאני רוצה. אני לא ביקשתי מאף אחד לצאת, לא הייתה לי בעיה עם הנוכחות של צחי בוורמן. סיפרתי לו על החקיקה של של ראשות לאומית לאיחוד עם ישראל, יש לי חוק בעניין. להקים גוף ממשלתי נטול מפוליטיקה שמבין שאנחנו רחוקים בדעות אבל יש לנו בסיס משותף של עם ישראל בארץ ישראל".