בליכוד תוקפים את מיקי לוי: "ממשיך לבזות את הכנסת באופן חסר תקדים"

בכירים בליכוד תוקפים את יו"ר הכנסת היוצא בטענה כי הוא מורח את ההצבעה: "מנסה לחטוף את ההצבעה באופן לא דמוקרטי כמו ילד קטן שמסרב להיפרד מגן השעשועים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 13:08 יח בכסלו התשפג

בליכוד תוקפים את מיקי לוי: "ממשיך לבזות את הכנסת באופן חסר תקדים"
יו"ר הכנסת מיקי לוי. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

אמש (א') אושרה בליכוד מועמדותו של יריב לוין לתפקיד יושב ראש הכנסת הזמני. לקראת ההצבעה שתיערך היום, בכירים בליכוד תקפו את יו"ר הכנסת היוצא, מיקי לוי מחשש כי הוא יבצע מחטף בהצבעה על המינוי ויקיים את ההצבעה בשעה בה יהיה רוב לאופוזיציה במליאה."מיקי לוי ממשיך לבזות את הכנסת באופן חסר תקדים. הוא נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל", אמרו בליכוד.

יריב לוין

יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיפו ואמרו כי "כשיריב לוין סיים את תפקידו כיו״ר כנסת הוא העביר מייד את התפקיד באופן ממלכתי. לעומתו, מיקי לוי קיבל את החתימות כבר לפני שבוע ועכשיו הוא מנסה לחטוף את ההצבעה באופן לא דמוקרטי כמו ילד קטן שמסרב להיפרד מגן השעשועים. לא היה כדבר הזה בתולדות הכנסת. אפשר רק לדמיין מה היה קורה במצב הפוך".

כל עוד לא מגיעים להצבעה על יו"ר הכנסת - אין לעזוב את הכנסת

בנוסף בהודעה שקיבלו חברי הקואליציה נכתב כי ״כחלק מהפיליבסטר של האופוזיציה יתכן ויתווספו נושאים כמו דיווחי שרים על עבודת משרדם, ועוד. כל עוד לא מגיעים להצבעה על יו"ר הכנסת - אין לעזוב את הכנסת החל משעה 16:00 - גם אם זה ימשך עד מחר״.

מבקר הליכוד דורש מנתניהו להקפיא את המינוי של לוין

היום בשעה ארבע צפויה להיפתח מליאת הכנסת, ואחרי עיכוב משמעותי גוש הימין ימנה יושב ראש כנסת מטעמו על מנת להתקדם במהירות עם החוקים שצריך להעביר קודם השבעת הממשלה. לאחר הסאגה שלוותה סביב התפקיד, החליט נתניהו למנות יושב ראש כנסת זמני, ואמש סיעת הליכוד אישרה פה אחד את בקשתו של נתניהו למינויו של לוין. 

לקראת ההצבעה, שלח מבקר מפלגת הליכוד עו"ד שי גלילי מכתב לראש הממשלה הנבחר נתניהו ודורש להקפיא את מינויו של לוין. לדברי המבקר גלילי, הסיבה לדרישתו מגיעה מאחר שמינויו של לוין נקבע בהליך לא תקין, בהצבעה טלפונית וללא דיון מקדים. כזכור, החוק קובע, כי על המפלגה הממנה את יושב ראש הכנסת לערוך ישיבה מקדימה והצבעה על מועמד המפלגה לתפקיד היושב ראש.