מיקי לוי במסר מרגיע לליכוד: לא אעכב את ההליך

יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי התייחס הבוקר להחלפת השילטון ותקף את הקואליציה: "ההסכמים הקואליציוניים המתגבשים מעידים כי איננו ניצבים רק בפני שינוי שלטוני, כי אם גם בפני שינוי משטרי. יש פה רוב המעוניין לקחת לעצמו כוח חסר מעצורים ובלמים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/11/22 10:24 ה בכסלו התשפג

מיקי לוי במסר מרגיע לליכוד: לא אעכב את ההליך
יו"ר הכנסת מיקי לוי. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי נאם היום (ג') באוניברסיטת רייכמן לציון כ"ט בנובמבר והתייחס למספר סוגיות פוליטיות בוערות, החשובה שבהן, הרצון של הקואליציה החדשה להחליף את יו"ר הכנסת והחשש שהוא יעכב את המינוי. 

"בניגוד לכל מיני פרסומים שהופתעתי לשמוע עליהם, אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יושב-ראש הכנסת הבא. יש לי כבוד גדול למוסד שבראשו אני עומד, וחילופי שלטון מסודרים הם ערך דמוקרטי עליון בעיני. כשתגיע הבקשה של 61 חברי כנסת, אבחן אותה ואכנס את המליאה על פי החוק ופסיקת בג"צ בעניין בתוך ימים ספורים בכפוף לסדר היום של מליאת הכנסת", אמר מיקי לוי. 

"ממשלת הימין הקיצונית"

על פסקת ההתגברות אמר יו"ר הכנסת: "ממשלת הימין הקיצונית והשמרנית הבאה, מבקשת לפרק את כל האיזונים ואת כל בולמי הזעזועים שהורכבו בעמל רב ובשום-שכל מאז קום המדינה. פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, מאיימת על נשמתה הדמוקרטית של המדינה. אם רוצים לבנות את הבניין החוקתי של מדינת ישראל, אי אפשר להתחיל בקומה ה-11 עם פסקת ההתגברות. צריך לשבת באופן מסודר, להסתכל על המכלול, לעגן זכויות, ולהסדיר את כל מערכת היחסים החוקתית בין רשויות השלטון.

אף ממשלה לא תוכל לכבות את החופש הישראלי ואת הערכים הדמוקרטיים שלנו. אני מאמין בתרבות הדמוקרטית שטבועה במדינת ישראל ובאזרחיה. אני מאמין ברוח הישראלית שתמשיך להיאבק על זכויות מיעוט ועל זכויות בכלל".