נתניהו הכריע: זה הח"כ שייבחר מחר לתפקיד יו"ר הכנסת

אחרי סוף שבוע של התייעצויות, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החליט מי חבר הכנסת שימונה מחר בצהריים לתפקיד יו"ר הכנסת - אבל רק באופן זמני

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 17:10 יז בכסלו התשפג

נתניהו הכריע: זה הח"כ שייבחר מחר לתפקיד יו"ר הכנסת
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחר בשעה ארבע תיפתח מליאת הכנסת ואחרי עיכוב משמעותי, גוש הימין ימנה יו"ר כנסת מטעמו על מנת להתקדם במהירות עם החוקים שצריך להעביר קודם השבעת הממשלה, לא מעט חברי כנסת דורשים את התפקיד הנחשק אבל נתניהו החליט למנות בינתיים רק יו"ר זמני. 

על פי הדיווח של עמית סגל מחר ימונה חבר הכנסת יריב לוין ליו"ר כנסת זמני למשך שבועיים בלבד. אחרי שבועיים ובמקביל להתקדמות בהרכבת הממשלה ימונה יו"ר קבוע מתוך סיעת הליכוד, במקביל לחלוקת שאר התיקים לחברי הסיעה.

"נתניהו שוקל למנות אותו": הקרב בליכוד על תפקיד יו"ר הכנסת

הטוענים לכתר הם חברי הכנסת יואב קיש, דודי אמסלם, דני דנון, אופיר אקוניס וגם אמיר אוחנה אם לא יקבל במפתיע את תפקיד שר החוץ. אמסלם הודיע כי אם לא יקבל את תפקיד שר המשפטים הוא לא יהיה שר אבל כבר לפני חודש בשיחה עם חדשות כיפה הוא לא שלל את תפקיד יו"ר הכנסת. 

יואב קיש מבקש את התפקיד לאור מיקומו הגבוה בפריימריז של הליכוד ( ודני דנון שחזר לכנסת אחרי כמה שים משמעותיות בחו"ל, מבקש את התפקיד כבר מיום הבחירות. גורם בליכוד אורמ היום בשיחה עם חדשות כיפה כי למרות מיקומו הנמוך יחסית (24) ברשימת הליכוד, נתניהו שוקל ברצינות את מינוי אקוניס לתפקיד יו"ר הכנסת.