גפני מתנגד והתפקיד שנתניהו הבטיח לציונות הדתית בסכנה

בתדרוך לעיתונאים הביע משה גפני התנגדות לוועדת הרפורמות שהובטחה לציונות הדתית, עוד הוסיף גפני כי יהדות התורה נחושה להעביר את פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת למרות התנגדות הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 14:00 יג בכסלו התשפג

גפני מתנגד והתפקיד שנתניהו הבטיח לציונות הדתית בסכנה
גפני וסמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקרב על וועדת הרפורמות ממשיך: לאחר שבסיכומים בין הציונות הדתית לליכוד סוכם כי תקום וועדת רפורמות בראשה יעמוד חבר כנסת מהמפלגה, מודיע היום (ד') חבר הכנסת משה גפני כי הוא מתנגד להקמת הוועדה וכי להערכתו הוועדה לא תקום. 

אורי מקלב: "ההסכם - מכתב הבנות ולא הסכם קואליציוני". צפו:

התפקיד כבר הובטח לציונות הדתית

כזכור, לפי הסיכומים, בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר ברוטציה. מספר שתיים במפלגה, אופיר סופר, יכהן כשר העלייה והקליטה ואורית סטרוק תכהן כשרה למשימות לאומיות ושרה במשרד הביטחון. שמחה רוטמן, קבל את ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת ויוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט. בנוסף, מסתמן כי מיכל וולדיגר תכהן כסגנית שר, ואוהד טל יקבל את ועדת הרפורמות, עליה כאמור יש וויכוח מול יהדות התורה.

אוהד טל

אוהד טל, וועדת הרפורמות בסכנה? צילום: מרים צחי

בתדריך לעיתונאים הוסיף משה גפני כי במפלגתו רוצים להעביר את פסקת ההתגברות עם רוב של 61, בהקדם האפשרי, אחרי הקמת הממשלה. בליכוד, כידוע, מעדיפים לא למהר עם קידום הסוגיה. כזכור ביהדות התורה אמנם חתמו על נספח תפקידים אבל הודיעו כי עדיין לא פתרו את כל הסוגיות מול הליכוד וכי המשא ומתן עודנו נמשך.

המחלוקת מול הליכוד זולגת לתוך יהדות התורה

ח"כ אורי מקלב אמר במליאת הכנסת: "ההסכם עם יהדות התורה שהונח הבוקר על שולחן הכנסת הוא מכתב הבנות ולא הסכם קואליציוני,  נשוב היום לדיונים בנושאים העקרוניים לאחר שבועיים שלא התקיימו שיחות בינינו. אנחנו בתחילתו של תהליך להחלפת הממשלה ואני מקווה שהממשלה החדשה תצא לדרך במהירות".

ביהדות התורה עודנה יש מחלוקת על אחד מהנושאים החשובים ביותר למפלגה - חוק הגיוס. ח"כ גפני מבקש שלא להעלות באופן מפורט את הדרישות בעניין החוק בהסכם הקואליציוני, כדי לא להזמין לחץ על הליכוד, בדומה למה שקורה עכשיו בנושא אבי מעוז וסמכויות החינוך. מהצד השני, יו"ר המפלגה יצחק גולדקנופף דווקא מעוניין כי מתווה החוק והמנגנון שיפטור את תלמידי הישיבות מגיוס יפורטו במלואם, כך מפרסם העיתונאי זאב קם.

משה גפני ויצחק גולדקנופף

משה גפני ויצחק גולדקנופף, מחלוקת בינהם צילום: Yonatan Sindel/Flash90