אחרי ההסכם: חלוקת התפקידים המלאה במפלגת הציונות הדתית

למרות העיכובים הרבים, בסופו של דבר מפלגת הליכוד ומפלגתו של בצלאל סמוטריץ' הגיעו לסיכומים בדרך להקמת ממשלת ימין | שר האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה, המשרד למשימות לאומיות ועוד סגנית ויושבי ראש ועדות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/12/22 19:12 ז בכסלו התשפג

אחרי ההסכם: חלוקת התפקידים המלאה במפלגת הציונות הדתית
הציונות הדתית ביום הבחירות, צילום: Sraya Diamant/Flash90

אחרי עיכובים רבים, הושג הסכם בין הליכוד לבין הציונות הדתית. סיעת הליכוד והציונות הדתית הגיעו היום (ה') לסיכום מסמך תפקידים ושטחי פעולה. לפי ההסכמים, הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות.

בנוסף, שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון שיפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה. כמו כן, הציונות הדתית תקבל סגן שר, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת שיוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט ויו"ר ועדת הרפורמות.

סמוטריץ' באוצר, סופר עלייה וקליטה | כל התפקידים

לפי המסתמן, יושב ראש הרשימה בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר ברוטציה. מספר שתיים במפלגה, אופיר סופר, יכהן כשר העלייה והקליטה ואורית סטרוק תכהן כשרה למשימות לאומיות ושרה במשרד הביטחון. שמחה רוטמן, הפעיל המשפטי הבולט שהפך לחבר כנסת, יקבל את ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת ויוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט. בנוסף, מסתמן כי מיכל וולדיגר תכהן כסגנית שר, ואוהד טל יקבל את ועדת הרפורמות.

המשרד אותו מקבלת סטרוק, "המשרד למשימות לאומיות", הוא בעצם משרד ההתיישבות שיקבל גם סמכויות חדשות ובין היתר יהיה אחראי גם על השירות לאומי, החטיבה להתיישבות, מכינות קדם צבאיות, גרעיניים משימתיים ועוד.