עופר ברקוביץ מסכם 15 שנים וחושף מי יחליף אותו ב-"התעוררות"

עופר ברקוביץ' יושב ראש תנועת התעוררות הירושלמים הודיע לפני מספר חודשים על פרישה. היום נאם ברקוביץ' לאחרונה במליאת מועצת העיר וחשף את מחליפו בראשות התנועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 20:53 ל בחשון התשפג

עופר ברקוביץ מסכם 15 שנים וחושף מי יחליף אותו ב-"התעוררות"
עופר ברקוביץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עופר ברקוביץ' פורש אחרי 15 שנים: יושב ראש וממייסדי תנועת "התעוררות" הירושלמית הודיע לפני חודש על פרישה מהתנועה ומהחיים הפוליטיים בעיר. היום (ה') נאם ברקוביץ' בפעם האחרונה במליאת מועצת העיר, קיבל אות הוקרה מראש העיר משה ליאון וגם בירך את אדיר שוורץ מי שיחליפו בראשות התנועה הירושלמית.

צפו בברקוביץ' נפרד במועצת העיר:

ברקוביץ' איחל הצלחה למחליפו

"אחרי 15 שנה הרגשתי שהגיע הזמן להתחדשות. גם אצלי, גם בקרב התנועה האדירה שאותה יזמתי ואני מבין מייסדיה" פתח ברקוביץ'. "זה לא סוף פסוק. אני לוקח הפסקה כדי לדאוג גם למשפחתי ולמישורי התפתחות נוספים. אני עדיין מאמין בכל הערכים עליהם דיברתי בחמש העשרה השנה האחרונות וגם כאן היום. אני מאמין בדרך ועוד אשוב".

בהמשך הנאום, חשף את זהותו של מחליפו בתפקיד ואיחל לו הצלחה: "אני מעביר את השרביט לאדיר שוורץ, שהוא איש צעיר, וחכם, ונמרץ, שהתחנך וגדל בבית הגידול המדהים הזה התעוררות, ויש בו הכוח להוביל את התנועה לאתגרים הבאים". ברקוביץ' סיים: "יש בו התכונות הירושלמיות, לייצר שותפויות חוצות מחנות, יש בו את ההבנה של הצורך לקיים מאבק נחוש בזירה הפוליטית. אדיר אני סומך עליך".

הפסיד לליאון, התמודד עם גדעון סער

ברקוביץ שהקים את התנועה לפני כ-15 שנה, הפך אותה לאחת הסיעות הגדולות בעיריית ירושלים. בעבר כזכור התמודד ברקוביץ' מול משה ליאון בבחירות לראשות עיריית ירושלים אך הפסיד ומאז סיעתו יושבת באופוזיציה בעיריית ירושלים.

עופר ברקוביץ

עופר ברקוביץ' צילום: יח"צ

"הגיעה העת לרחוק לקחת אוויר ולעשות פאוזה"

ברקוביץ שבבחירות הקודמות אף רץ ברשימתו של גדעון סער 'תקווה חדשה' הודיע לפני חודש על פרישה מהחיים הפוליטיים לאחר 15 שנות פעילות. בפוסט כתב: "הגיעה העת לרחוק לקחת אוויר ולעשות פאוזה במהלך הגדול הזה. השיקולים רבים: התחדשות התנועה, הערכת המצב הפוליטית, ,הרצון לאפשר להתעוררות צמיחה והשפעה חדשה. שיקולים משפחתיים, שיקולים מקצועיים, שיקולים כלכליים ועוד".