עופר ברקוביץ' בראיון לכיפה: "משה ליאון הפך את החיים פה לסיוט"

לכבוד יום ירושלים שנחגג היום בבירה ישבנו לראיון עם יו"ר סיעת 'התעוררות', עופר ברקוביץ' שמודאג מהצביון של העיר "העתיד הציוני של ירושלים בסכנה" | מה הביא לקרב הצעקות בינו לבין משה ליאון ומי ירושלמי בעיניו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/05/22 15:40 כח באייר התשפב

עופר ברקוביץ' בראיון לכיפה: "משה ליאון הפך את החיים פה לסיוט"
יו"ר 'התעוררות', עופר ברקוביץ', צילום: שרון גבאי

לרגל יום ירושלים ה-55 ישבנו לשיחה עם אחד המנהיגים הבולטים בעיר הבירה, יו"ר סיעת 'התעוררות', עופר ברקוביץ'. מה דעתו על ראש העיר משה ליאון, מה הבעיה בתנופת הבנייה ולמה האוכלוסייה החילונית בעיר הולכת ונעלמת.

איזה ציון אתה נותן למשה ליאון?

עופר: הציון הוא נמוך. אני חושב שליאון עשה עבודה טובה יחסית בתחום הניקיון אבל בכל האתגריים האסטרטגיים, החברתיים והכלכליים של ירושלים ליאון כושל. אפשר לראות את זה בהגירה השלילית. 70 אחוז מהעוזבים את מיישובי המגזר הכללי. אחוז ההשתתפות בתעסוקה בירושלים נמוך ב15% מהממוצע הארצי. ההייטק בישראל גועש ואין חברה אחת שעברה לירושלים. אתה רואה את זה בנתוני העוני, מעל ל50% מילדי ירושלים חיים מתחת לקו העוני. זו אחת התקופות הפחות טובות של בינוי בירושלים.

משה ליאון, חילופי דברים קשים

משה ליאון

יש תנופת בנייה

ליאון הוא בא עם אג'נדה של לבנות הרבה. אבל בסוף השאלה איך אתה בונה במרקם קיים. והוא הפך את החיים פה לסיוט. אני מכיר משפחה שעוזבת את ירושלים בקיץ הקרוב בגלל הדברים האלה. אני בעד הבניה השאלה היא איך עושים את זה. 

פורסם שיש רק 18% חילונים בעיר. מה אתה חושב על הנתון?

זה נתון מאוד קשה, וכפי שאמרתי לליאון בישיבת המועצה הוא צריך להסתכל על הנתון הזה. ירושלים מחברת את כל עם ישראל ואם אין פה חילונים המגמה הזאת בסכנה והעתיד הציוני של ירושלים בסכנה והוא נגזר מהנתונים האלה. צריך לוודא שהציבור החילוני נשאר בירושלים.

מה ראינו בישיבה החגיגית? שני אנשים מכובדים צועקים אחד על השני?

זה היה ישיבה חגיגית שבה באנו עם תוכניות רציניות מאוד ואני אמרתי משפט לא קל שעתידה הציוני של ירושלים תחת הנהגתך בסכנה והבן אדם איבד את העשתונות, צעק קילל והשתולל. איך יכול להיות שזה מי שעומד בראש עיריית ירושלים? אני מכבד את המעמד ואת הבמה הציבורית. ליאון נבחר עם אפס מנדטים. הוא לא בנה פה איזה תנועה של שנים. אני לא מקלל אותו בישיבות. והבן אדם לא מסוגל את המעט כבוד.

תספר לנו על אדם מהעיר שהוא ה"ירושלמי" בעיניך

"אהרון דרמון מקים קהילת בית הכנסת כורזין בנחלאות שם התפללתי שנים רבות בית כנסת מדהים ואינטימי המחבר את יהדות ספרד ואשכנז, בית שכל אחד יכול להרגיש בו חלק. אהרון דרמון באישיותו הנעימה אבל החדורה, מלא בטוב ובאהבת אדם, חכם ומשכיל. למדנו יחד את תורת הרב קוק והוא גרם לי לאהוב מאוד את כתביו וספריו".