נתניהו יתקפל? עוצמה יהודית באולטימטום לליכוד

חבר הכנסת צביקה פוגל אמר כי אם מפלגתו לא תקבל את תיק הנגב, הגליל והפריפריה, הם לא יהיו חלק מקואליציה: "אם אנחנו לא נקבל את התיקים שיאפשרו לנו לקיים את ההבטחות - לא נהיה שם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 08:34 כז בחשון התשפג

נתניהו יתקפל? עוצמה יהודית באולטימטום לליכוד
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד קשיים בדרך להקמת ממשלת ימין. אמש (א') הופסקו שיחות המשא ומתן בין עוצמה יהודית לליכוד: "הליכוד חזר בו מההסכמה למשרד נוסף - הנגב, הגליל והפריפריה לעוצמה יהודית". בראיון לרדיו 103FM, אמר חבר הכנסת הטרי מעוצמה יהודית, תא"ל צביקה פוגל, כי מפלגתו לא מתכוונת לוותר על תיק הנגב והגליל והפריפריה בקלות.

צביקה פוגל

צביקה פוגל צילום: עמיאל ירחי, כיפה

"תיק הנגב, הגליל והפריפריה החברתית היה לנו מאוד חשוב, הוא סוכם, אני יכול לומר לך, הוא סוכם בצורה מאוד בצרורה כתיק שלנו. קיבלנו התחייבות שהתיק שלנו ואתמול משהו קרה, אנחנו לא יודעים לומר מה, אבל לפי העדכונים שקיבלתי קרה משהו אתמול שאצלנו לא ממש יודעים להסביר אותו והתיק הזה פתאום פג. 'התיק הזה לא שלכם', וזהו. אני לא מתכוון להסתיר דברים שאפשר לומר לציבור, את זה אנחנו לא יודעים ולכן איתמר והצוות החליטו 'בואו נעצור'. אם ככה זה הולך בואו נעצור ונראה לאן זה הולך. אנחנו מחוייבים לציבור שבחר בנו".

פוגל: אנחנו לא רוצים לשבת באופוזיציה

"כדי לקיים את מה שהבטחנו לציבור במסע הבחירות הזה ובאמת לכבד את אמון הציבור שקיבלנו, אם המשמעות היא שאנחנו נשב באופוזיציה - נשב באופוזיציה, אני לא נרתע מזה. אנחנו לא רוצים לשבת באופוזיציה, אנחנו רוצים לקיים את ההבטחות שהבטחנו. אם אני לא יוכל לקיים את ההבטחות שהבטחתי לציבור אני לא מתכוון לשבת במקום, אני לא שם בשביל תפקיד - אני שם בשביל לקיים הבטחות. אם אנחנו לא נקבל את התיקים שיאפשרו לנו לקיים את ההבטחות לא נהיה שם. אנחנו התעקשנו על התיק למשרד לביטחון הפנים ומשרד הנגב, הגליל והפריפריה החברתית. כרגע אחד משניהם לא שלנו".

לחזק את הנגב, הגליל והפריפריה זו הבטחת הבחירות שלנו

עם הדיווח על הפיצוץ במו״מ בין נתניהו לבן גביר, בכירים בעוצמה יהודית מסרו כי, "בניגוד לסיכום המוקדם, הליכוד חזר בו ומסרב כעת לתת את השר הנוסף - הנגב והגליל והפריפריה החברתית לעוצמה יהודית".

עוד הוסיפו ואמרו כי "לחזק את הנגב, הגליל והפריפריה זו הבטחת הבחירות שלנו, ואנחנו נבחרנו כדי לממש את הבטחות הבחירות, לא כדי לחפש ג'ובים, אלא כדי לדאוג לתושבי באר שבע, נתיבות, אשקלון, ושדרות כמו גם לפריפריה בגליל - זה בנפשנו".

הפזורה הבדואית בנגב

הפזורה הבדואית בנגב צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כזכור, אתמול התייחס בן גביר לפיצוץ בין נתניהו ליו״ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ שדורש את תיק הביטחון ואמר: "ידידי למחנה הלאומי, בואו וגלו אחריות. בואו נתכנס לחדר אחד עד שיצא עשן לבן. בואו נפסיק את המלחמות המיותרות בחוץ. הגיע הזמן לממשלת ימין אמיתית, הציבור שבחר בנו מחכה".