לחץ על סמוטריץ': התקדמות משמעותית במגעים בין הליכוד לעוצמה יהודית

למרות שנתניהו דחה את כלל הפגישות הקואליציוניות שתוכננו להיום עם השותפות לגוש, הליכוד הודיע כי בפגישה עם יו"ר עוצמה יהודית, הגיעו שני הצדדים להתקדמות משמעותית

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/22 19:10 כב בחשון התשפג

לחץ על סמוטריץ': התקדמות משמעותית במגעים בין הליכוד לעוצמה יהודית
צילום: ללא

בדרך להקמת ממשלה: בנימין נתניהו רצה מאוד להשביע ממשלה חדשה עם השבעת הכנסת, אבל שותפיו העתידיים לקואליציה לא עושים לו חיים קלים. המשא ומתן עם הציונות הדתית תקוע לחלוטין בעקבות המחלוקת עם בצלאל סמוטריץ' על תיק האוצר. 

למרות שנתניהו דחה את כלל הפגישות הקואליציוניות שתוכננו להיום עם השותפות לגוש, במהלך היום (ד') נפגש נתניהו עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי ועם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר כדי להגיע להסכמות. עם סיום הפגישה עם בן גביר, הודיעו הליכוד כי ישנה התקדמות משמעותית בין שני הצדדים. 

סמוטריץ ובן גביר במליאה

סמוטריץ ובן גביר במליאה צילום: מאיר אליפור

נגמר הנתק: נתניהו נפגש עם סמוטריץ'

כזכור, שני האישים עבדו בשיתוף פעולה מלא להפלת ממשלת בנט-לפיד, אבל בכל הנוגע להקמת ממשלה חדשה העניינים קצת נתקעו. סמוטריץ', שחלקו בהפלת הממשלה גדול, דרש מן הרגע הראשון את אחד משני התיקים הגדולים אוצר וביטחון, אולם ההחלטה של דרעי לקחת את משרד האוצר טרפה את הקלפים. מיד עם תום אירועי השבעת הכנסת נפגש עם נתניהו עם יושב ראש הציונות הדתית במטרה להגיע להבנות, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכם.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' צילום: ללא

בעקבות אותה החלטה של דרעי, סמוטריץ' מכוון לתפקיד שר הביטחון, אולם גורמים בליכוד מסרו לחדשות כיפה את המורכבות של המהלך, "תיק הביטחון הוא לא עוד תיק, אי אפשר שהשיקולים של מי שיחזיק בתיק הזה יהיו רק פוליטיים".