סמוטריץ' מבטל טיסה לחו"ל ומסרב שוב לליכוד

יושב ראש הציונות הדתית היה אמור לטוס לניו יורק על מנת להשתתף בכינוס שלוחי חב"ד אך על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני, ביטל את הטיסה ברגע האחרון | סמוטריץ דחה עוד הצעה נרחבת של נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/22 19:08 כה בחשון התשפג

סמוטריץ' מבטל טיסה לחו"ל ומסרב שוב לליכוד
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סמוטריץ' מבטל את הטיסה שתוכננה: יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוריץ' היה אמור לטוס לניו יורק, לכנס השלוחים העולמי של תנועת חב"ד. אך היום (ש') הודיעו בלשכתו, כי הוא מבטל את הטיסה על מנת למצות את המשא ומתן הקואליציוני ולהביא להקמת ממשלת ימין על מלא במהירות האפשרית.

על רקע הנתק במגעים בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה המסתמן בנימין נתניהו, בליכוד הגישו לסמוטריץ' הצעה חדשה בניסיון להורידו מהעץ ולוותר על תיק הביטחון או האוצר. כך דיווחה העיתונאית דפנה ליאל בחדשות 12.

הצעת נתניהו: משפטים ושר במשרד הביטחון

ההצעה האחרונה שהוגשה ליו"ר הציונות הדתית ושהוא עדיין לא השיב עליה כוללת "חבילת פיצוי" אם יסכים לוותר על תיק האוצר או הביטחון. החבילה כוללת שלושה תיקים, שהבכיר מהם יכול להיות המשפטים, החינוך או כל תיק גדול אחר שאיננו האוצר או הביטחון. נוסף על כך, הצעת הליכוד לציונות הדתית כוללת תיק נוסף של שר במשרד הביטחון, שיכלול סמכויות שסמוטריץ' דורש בענייני יהודה ושומרון, וכן תיק קטן נוסף.

סמוטריץ' עדיין רוצה את הביטחון

תשובת הציונות הדתית לא איחרה לבוא ובציונות הדתית דוחים גם את ההצעה הזו. גורמים במפלגה אומרים כי סמוטריץ׳ ממשיכים לדרוש את תיק הבטחון גם בפתח השבוע הזה. כעת בפתח עוד שבוע של משא ומתן קואליציוני ועל רקע התחלה של רחשים בציבור על העיכובים בהקמת הממשלנה, נותר לראות אם במפלגות יצליחו להגיע לפריצת הדרך שרבים מייחלים לה.