גלית דיסטל על העיכוב בהקמת הממשלה: "נתניהו רואה דברים ממעוף הציפור"

ראש הממשלה המיועד הודיע ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כי לא יקבל תיק הביטחון | חברת הכנסת מהליכוד מסבירה כי מדובר במחלוקת אמיתית: "לתחושתי זאת לא רק מלחמה על ג'ובים אלא באמת על תפיסת עולם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/11/22 13:14 כב בחשון התשפג

גלית דיסטל על העיכוב בהקמת הממשלה: "נתניהו רואה דברים ממעוף הציפור"
דיסטל ונתניהו, צילום: Flash90

הכנסת הושבעה אתמול אך הקמת הממשלה תקועה. שעות לאחר שהודיע ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כי לא יקבל תיק הביטחון, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו דחה את כלל הפגישות הקואליציוניות שתוכננו להיום עם השותפות לגוש. חבר הכנסת גלית דיסטל מהליכוד, ניסתה להסביר היום (ד') בגל"צ על המחלוקות מול סמוטריץ'.

"נתניהו הביא את הניצחון הזה בדם יזע ודמעות"

"לתחושתי זאת לא רק מלחמה על ג'ובים אלא באמת על תפיסת עולם", אמרה דיסטל, והוסיפה: "נתניהו המבוגר האחראי בסיפור הזה, הוא רואה דברים ממעוף הציפור שאולי ראשי הסיעות לא רואים".

חברי כנסת בכירים בליכוד לא מרוצים מכך שנתניהו מבקש להכניס את שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, רון דרמר, למשרד החוץ. גם בנושא הזה ניצבה דיסטל מאחורי יו"ר הליכוד: "נתניהו הביא את הניצחון הזה בדם יזע ודמעות, אם הוא חושב שלמשרת שר החוץ צריך להביא את דרמר, שהיה שגריר מוערך, אז כנראה שהוא יודע מה לעשות".

על המצב הביטחוני ועל שלושת הנרצחים בפיגוע המשולב אתמול באזור התעשיה של אריאל, אמרה: "ללא שום ספק חובת ההוכחה עלינו, הבטחנו הרבה הבטחות במהלך השנה החולפת. צריך שינוי תפיסתי עמוק מאוד, בעיקר בכל מה שקשור לתפיסת הביטחון של האזרחים, זה לא יכול להיות זבנג וגמרנו", הבהירה.