בחירות 2022

בן גביר ונציגי עוצמה המליצו על נתניהו; הרצוג הסתייג: "מביעים בפניי דאגה"

במסגרת ההתייעצויות לפני הענקת המנדט לבנימין נתניהו, נציגי המפלגות מגיעים לבית הנשיא | בן גביר הגיע עם נציגי עוצמה יהודית והמליצו על נתניהו: "חזרתי עכשיו מאילת וראיתי תלמידי תיכון מנצרת שביקשו ממני סלפי. אני רוצה לעשות מה שטוב לעם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 16:33 טז בחשון התשפג

בן גביר ונציגי עוצמה המליצו על נתניהו; הרצוג הסתייג: "מביעים בפניי דאגה"
בן גביר עם הנשיא הרצוג, צילום: קובי גדעון, לע"מ

יותר משבוע חלף מאז הבחירות הכלליות לכנסת ה-25, והמגעים להקמת ממשלה מתקדמים. נציגי המפלגות הנבחרות ממשיכים להגיע גם היום (ה') למשכן נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג בירושלים על מנת להציג את המועמד שלהם להרכבת הממשלה. אחר הצהריים (ה') נכנסו אל הנשיא נציגי 'עוצמה יהודית'.

צפו בשידור החי מבית הנשיא:

לאחר הכניסה אל החדר, הדגיש הרצוג בפניי בן גביר: "יש תדמית מסוימת לך ולמפלגה שלך שמעוררת דאגה בהרבה מקומות לגבי היחס לערבים במדינתנו ובאזור, מנהיגים בעולם שואלים אותי, וגם על סוגיות של זכויות אדם. בסוף יש מדינה לנהל". יו"ר עוצמה יהודית השיב לנשיא: "אני לא מתייחס חלילה וחס לערבים כמקשה אחת. חזרתי עכשיו מאילת וראיתי תלמידי תיכון מנצרת, היית צריך לראות, כל אחד 'בן גביר, בוא סלפי'. אני רוצה לעשות מה שטוב לעם ישראל, אני רוצה שיהיה טוב גם לערבים באום אל פאחם ובנצרת, אבל שיהיה סדר". בהמשך אמר בן גביר כי המפלגה ממליצה על בנימין נתניהו.

הרצוג חשב שהוא לא מצולם ותקף את בן גביר

כזכור, אמש (ד') נחשפה הקלטה של הרצוג אומר לנציגי ש"ס כי "יש לכם שותף שמעורר חרדה בקרב מדינות העולם, אני גם אמרתי לו את זה אישית וזה באמת לא לפרסום. לא רוצה לעשות צרות. זה באמת לא לפרסום".

איתמר בן גביר מסר בתגובה להקלטה: "הנשיא יצחק הרצוג ואני מקיימים שיחות רבות ופוריות בשבועות האחרונים. לא אחת ציין בפני הנשיא כי ההיכרות הקרובה עם דעותיי ותוכניותי הצליחה לסחוף מאות אלפים בישראל וכי הוא סמוך ובטוח שאם אדבר עם העולם יבינו ויכירו שאני לא מכליל את כל הערבים. אגב, בעקבות השיחות עם הנשיא התחלתי להיפגש עם דיפלומטים ואפעל להסביר עמדות עוצמה יהודית בעולם כולו".