"יש מלחמה על תיק הדתות": פליטת הפה של דרעי רגע לפני המשא ומתן

ברקע התחלת המשא ומתן הקואליציוני, יושב ראש ש"ס חושף בטעות את מאחורי הקלעים. רגע לפני דרשתו של הרב יצחק יוסף המיקרופונים קלטו את שיחתו עם דרעי |דיווח: נתניהו יצר ציר עם דרעי כדי לחסום את סמוטריץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/22 21:34 יא בחשון התשפג

"יש מלחמה על תיק הדתות": פליטת הפה של דרעי רגע לפני המשא ומתן
דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מלחמה נוספת במשא ומתן הקואליציוני?: ראשי המפלגות זומנו מחר לפגישה ראשונה עם ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו על מנת להתחיל ולהגיע לסיכומים בנוגעים להקמת הממשלה. נתניהו עצמו רוצה לסגור את הדברים מהר ככל הניתן אך נראה שצפויים לו כמה אתגרים לא פשוטים גם מול שאר מפלגות הגוש וגם בתוך מפלגתו.

פליטת הפה של דרעי: צפו:

"מלמחה גדולה על הדתות"

ברקע הדברים הללו נראה כי עוד מלחמה מתחוללת על משרד יחסית קטן אך חשוב לרוב השותפות הקואליציוניות, משרד הדתות. לפני שיעורור של הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, שוחחו הוא ודרעי בזמן שהקהל שר אך המירופונים שכבר היו דלוקים קלטו חלק משיחתם בה סיפר דרעי לרב על הקרבות במשא ומתן הקואליציוני ודגש על משרד הדתות: "יש מלחמה גדולה על משרד הדתות, השם ירחם" לחש דרעי לרב.

הציר של נתניהו ודרעי, יחסמו את סמוטריץ'?

עוד דווח היום (ש') על ידי עמית סגל, כי נתניהו יצר קשר עם דרעי וביקש ממנו 'לדרוש' את תיק האוצר. הסיבה שנתניהו רוצה שדרעי ידרוש את התיק היא כך מסתמן, לחסום את יושב ראש הציונות הדתית מהתפקיד הבכיר. סמוטריץ' לו יש 7 מנדטים מעוניים במספר תיקים ובתוכם גם תיק אחד מהבכירים ביותר כשעל הפרק היו הביטחון והאוצר. נתניהו שכבר הצהיר בעבר שתיק הביטחון יהיה במפלגתו, מנסה אולי לחסום את דרכו של סמוטריץ' גם למשרד האוצר. מחר עם תחילת המשא ומתן הקואליציוני דברים יתחילו להתבאר.

חברי הכנסת שמתאגדים יחד

בין חברי הכנסת כך על פי דיווחה של דפנה ליאל, ישראל כ"ץ, דודי אמסלם ודוד ביטן. כ"ץ כך על פי הדיווח שואף לשוב להיות שר האוצר, תפקיד אותו מילה בממשלת נתניהו האחרונה. כ"ץ רואה עצמו כאחד מחברי הכנסת הבכירים של הליכוד למרות שנידרדר קצת בפריימריז האחרונים, בעבר כיהן גם כשר החוץ לתקופה קצרה וכשר התחבורה. אמסלם כבר הצהיר בעבר כי הוא לא יכנס לממשלה אם לא ימונה לתפקיד שר המשפטים, שם הוא מתכנן רפורמות רבות. גם דוד ביטן מעוניין בתפקיד בכיר מה שמסביר את התאגדות חברי הכנסת. באגף הליכודי ישנו גם את דני דנון שעל פי פרסומים שואף להיות יושב ראש הכנסת ולא מוכן להתפשר בנושא. בכל מקרה, בתוך הליכוד צפויה חלוקת התיקים לעורר סערות לא מעטות ונתניהו יהיה חייב ללכת בין הטיפות.

שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ שמעוניין בתיק האוצר פנה לנתניהו ואמר "פניתי לרה"מ המיועד נתניהו בבקשה לשוב לתפקיד שר האוצר, אותו מילאתי בתקופת הקורונה הקשה והמאתגרת", ציין כ"ץ במכתב לתומכיו. "אני לא חושש מאתגרים ומשוכנע ביכולתי לעבוד במשותף עם בנימין נתניהו לטובת הצלחת כלכלת ישראל". כ"ץ סיכם את דרישותיו: "כעת יש להקים במהירות ממשלה לאומית יציבה, שתממש את ההתחייבויות שנתנו ואת הציפיות הנרחבות של ציבור הבוחרים".