בחירות 2022

פרשנות בנט, לפיד ובן גביר: היריבים שהחזירו את נתניהו לשלטון

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, כך זה נראה הבוקר למרות שאת תוצאות האמת נדע רק ביום חמישי. סמוטריץ', מנצח נוסף יחד עם נתניהו, חייבים את ההישג הגדול שלהם לאיש אחד: בן גביר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/11/22 08:19 ח בחשון התשפג

בנט, לפיד ובן גביר: היריבים שהחזירו את נתניהו לשלטון
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון ואם לא נגלה שהיתה נהירה המונית של חיילים להצביע למפלגת בל"ד, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל.

למרות הקמפיין הרעוע של הליכוד, על זה מסכימים רבים במפלגה, ולמרות שלא כולם במפלגתו התגייסו למאבק, נתניהו הצליח להכריע ולהשיג את ה-61 מנדטים ומעלה כי הגוועאלד שהוא צעק התממש, מצביעי הליכוד ראו מה קורה כשקמה ממשלת שמאל של בנט ולפיד. נתניהו והשותפים בימין רכבו על תיעוב הממשלה שלא באופן טקטי פגעה בנושאים היקרים לליבם, וניצחו. לא כי נולדו עוד שני מנדטים ימניים, אלא היה זה הימין הבין שאין מקום למפלגות הרפתקניות ואין ברירה אלא להצביע. 

בן גביר הציל את נתניהו - עכשיו הוא ידרוש את התשלום

נתניהו אולי לא שמח בזה, אבל הוא חייב את הניצחון הזה לחבר הכנסת איתמר בן גביר. המנצח האמיתי של הבחירות, זה שצמח מסיעת יחיד לסיעה של 6-7 חברי כנסת. בן גביר באומנות שלט בסדר היום, העיר את אנשי הימין להצביע, גם אם לליכוד וניהל קמפיין מבריק בפריפריה. עוד לפני ה"ביביבא" הוא חרש את הארץ.

בכיר במפלגה סיפר לי כי ערים מסוימות הם לקחו לידיים אחרי שראו התרופפות בליכוד, והשטח והאנרגיות הביאו את הניצחון. לא רק נתניהו חייב לבן גביר, גם בצלאל סמוטריץ' שאומנם מוביל את הרשימה אבל לא בהכרח הביא יותר מצביעים. יחד הם טיפסו בסקרים ויחד הם עומדים להיות ציר משמעותי בממשלה. לא רק סמוטריץ' ובן גביר, אין מניעה שעוד חברים ברשימה יזכו לקבל תיקים בממשלה, אולי יצחק ואסרלוף מעוצמה יהודית לא יהיה רק חבר הכנסת הצעיר ביותר, אלא גם השר הצעיר ביותר. 

התאבון בליכוד רק גדל

אם בשרים עסקינן, תקופה מעניינת לפנינו. הפריימריז הדרמטיים בליכוד יצרו מצב מעניין, ישנם בכירים, אלו שסיימו במקומות הגבוהים, וישנם בכירים לשעבר. אלו ואלו דורשים תפקידי שר, אמנם אין להם כל כך לאן ללכת, אל גם לנתניהו לא, והוא סחיט יותר מבעבר, "אנחנו כבר יודעים איזה תפקיד אנחנו רוצים", אמרו לי אמש בשעה מאורחת בסביבת אחד הבכירים, "וזה לא השר להגנת הסביבה". נתניהו ינסה לשמור את התיקים הבכירים בליכוד אבל סמוטריץ' צפוי להתעקש. מעניין כמה נתניהו יהיה "אמיץ" לנפח את הממשלה ולהשתמש בחוק הנורווגי, אם הוא יתנהל כמו בנט ולפיד, הבעיה תקטן. 

המהלך הגאוני של נתניהו בדקה האחרונה של הבחירות

לסיום, ובמקרה שנתניהו לא ישיג בטעות את ה-61, שימו לב למהלך האחרון והחכם של יו"ר האופוזיציה, עם סגירת הקלפיות הוא פיצח סיפור של זיופים נרחבים בחברה הערבית, למרות שלא נרשמו יותר זיופים משנים קודמות, תמיד היו קלפיות בעייתיות בחברה הערבית, אבל נתניהו הבין שכדאי לדבר על זיופים, כך שאם במקרה בל"ד יעברו והוא יפסיד, הערבים יהיו אשמים בהפסד הליכוד, ולא הוא הוא הצוות שלו.