בחירות 2022

צפו נתניהו על סערת ההקלטות של סמוטריץ': "מוחל על דברי הבלע שלו"

יו"ר הליכוד וראש האופוזיציה פרסם סרטון בו הוא סולח לסמוטריץ' על הדברים שהוא אמר נגדו בהקלטות הסודיות שנחשפו: "אנחנו חייבים להפסיק לירות בתוך הנגמ"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/22 13:28 כט בתשרי התשפג

נתניהו על סערת ההקלטות של סמוטריץ': "מוחל על דברי הבלע שלו"
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחירות 2022: בעקבות ההקלטות סודיות שנחשפו על ידי הפרשן הפוליטי של חדשות 11, מיכאל שמש, בהן נשמע יו"ר הציונות הדתית תוקף בחריפות את יו"ר הליכוד וכינה אותו: "שקרן בן שקרן", ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו פרסם היום (ב') סרטון בו הוא מוחל על דברים של סמוטריץ' נגדו. 

״לפיד רוצה להיות המפלגה הגדולה ביותר כדי שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל עליו. הדרך היחידה לבלום את התוכנית של לפיד ועבאס היא שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר, בפער גדול ביותר. לכן אני מוחל לסמוטריץ׳ על דברי הבלע שלו, אנחנו חייבים להפסיק לירות בתוך הנגמ״ש, אנחנו חייבים לגייס את כל הימין כדי למנוע את המשך ממשלת לפיד-עבאס שמסכנת את עתיד ישראל. חאלס, פעם אחת הספיקה לנו".

בסיום דבריו אמר כי "אם בן גביר וסמוטריץ׳ יקבלו מנדט אחד יותר או פחות זה לא משנה כלום כי הם בכל מקרה יהיו שרים בממשלה שלנו, אבל אם הליכוד יהיה קטן במנדט או שניים מלפיד זה יכול לתת ללפיד את הממשלה. לכן הליכוד חייב לנצח בענק כדי שנקים ממשלת ימין חזקה ויציבה ל-4 שנים טובות״.

סמוטריץ' בהקלטה: "ביבי שקרן בן שקרן"

כאמור, הרקע להקלטה הסודית של יו"ר הציונות הדתית בה תקף בחריפות את יו"ר הליכוד, היא טענתו של נתניהו כי הוא לא התכוון להקים ממשלה עם רע"מ אחרי הבחירות הרביעיות. 

"אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי, הייתי צריך להיכנס באמ-אמא שלו. הוא שקרן בן שקרן. הוא לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי-אביו. אני היחידי שעמדתי בפרץ, הייתי מרוויח שני מנדטים. לי חשוב לקבע תודעה שבימין זה טאבו. אני כאילו מיישר קו, אני לא משקר כשמראיינים אותי. אני אומר שאני לא עוסק במה שהיה לא חשוב", אמר סמוטריץ'.

עוד הוסיף ואמר כי "נתניהו לא יישאר פה לנצח. הפיזיקה והביולוגיה יעשו את שלהן. מתישהו הוא יורשע בבית המשפט, אני יודע מה, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה. החלטת שנתניהו זה האירוע ואני אמכור הכול?"

בתגובה להקלטה שנחשפה, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו העביר מסר לבן גביר וסמוטריץ': "תפסיקו לירות בתוך הנגמ"ש. המאבק של המחנה הלאומי הוא נגד ממשלה של לפיד והאחים המוסלמים, תומכי הטרור. לפיד אומר בגלוי שהוא רוצה להוריד את הליכוד מתחת למספר המנדטים של יש עתיד, כדי שעליו תוטל הרכבת הממשלה. על מנת לסכל את התוכנית של לפיד צריך ליכוד גדול כדי להקים ממשלת ימין יציבה שאתם בכל מקרה חלק ממנה".