אחרי ההקלטה המביכה: סמוטריץ' מבטל הגעה לכנסים

חבר הכנסת ויושב ראש מפלגת הציונות הדתית ביטל ברגע האחרון את הגעתו לאירוע 'פסגת המנהיגים' של ג'רוזלם פוסט ואת ביקורו ברמת ארבל שבגליל, "מסיבות שאינן תלויות בנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/22 12:54 כט בתשרי התשפג

אחרי ההקלטה המביכה: סמוטריץ' מבטל הגעה לכנסים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירות 2022: המתח בין הליכוד בראשות בנימין נתניהו לבין הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עולה מדרגה. בהקלטות סודיות שנחשפו על ידי הפרשן הפוליטי של חדשות 11, מיכאל שמש, נשמע יו"ר הציונות הדתית תוקף בחריפות את יו"ר הליכוד וכינה אותו: "שקרן בן שקרן". בעקבות הסערה, סמוטריץ' ביטל ברגע האחרון את הגעתו לאירוע 'פסגת המנהיגים' של ג'רוזלם פוסט בתל אביב.

בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית ביטל אירוע נוסף שתוכנן להיום. סמוטריץ' ואופיר סופר תכננו לבקר הערב ברמת ארבל שבגליל כדי לשמוע את קולם של המתיישבים בגליל, אך ביטלו את הביקור "מסיבות שאינן תלויות בנו".

"סיבות רפואיות דחופות": סמוטריץ' ביטל ראיון מרכזי ברגע האחרון

כזכור, כשעה לפני הריאיון בועידת המשפיעים, שהיה אמור להיות עם העיתונאי מוחמד מג'אדלה, סמוטריץ' ביטל את הגעתו. העיתונאי ערן סוויסה פרסם כי הביטול נעשה מסיבות משפחתיות רפואיות דחופות, כך לפי סמוטריץ'.

בועידה התראיין בן גביר, שאמר למג'אדלה, כי הוא נעלב מנתניהו באירוע ההקפות השניות בו הוא התבקש לרדת מהבמה. ""נעלבתי מנתניהו, אני שוכב על הגדר בשבילו".

בהמשך הוא פנה למראיין: "מג'אדלה, אתה צריך להצביע לי". יושב ראש עוצמה יהודית הסביר: "אני רוצה שיהיה סדר בבאקה אל-גרבייה, באום אל-פחם וברהט. גם לכם מגיע שילדים לא ייהרגו במלחמות ולא תהיה אלימות בשכונות. אין לי בעיה עם ערבים. יש לי בעיה עם מחבלים. יש לי בעיה עם מי שמרים יד וזורק אבנים ובבקבוקי תבערה כי אנחנו יהודים".