ההסבר של סמוטריץ' להקלטה המביכה נגד נתניהו

בעקבות חשיפת ההקלטה סודית בה הוא נשמע תוקף את יו"ר הליכוד, הסביר סמוטריץ' כי מדובר בהקלטה ישנה והיא לא תמנע את שיתוף הפעולה ביניהם: "שוחחתי עם שותפי וחברי בנימין נתניהו ואנחנו לא ניתן לאף אחד לסכסך בינינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/22 21:23 כח בתשרי התשפג

ההסבר של סמוטריץ' להקלטה המביכה נגד נתניהו
סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המתח בין הליכוד בראשות בנימין נתניהו לבין הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עולה מדרגה. בהקלטות סודיות שנחשפו על ידי הפרשן הפוליטי של חדשות 11, מיכאל שמש, נשמע יו"ר הציונות הדתית תוקף בחריפות יו"ר הליכוד ומכנה אותו: 'שקרן בן שקרן'. בעקבות הפרסום, מיהר סמוטריץ' לפרסם הבהרה לדבריו באמצע כנס המפלגה באשקלון.

"מישהו הדליף איזו הקלטה ישנה שלי ממזמן, אני רוצה לומר בצורה ברורה: שוחחתי עם שותפי וחברי בנימין נתניהו ואנחנו לא ניתן לאף אחד לסכסך בינינו, אנחנו נעבוד ביחד ונקים ביחד ממשלה יהודית, לאומית וציונית, והמדליפים והמסכסכים ואלה שפשוט מפחדים לא צריכים לפחד כי אנחנו נעשה כל כך הרבה טוב למדינת ישראל", אמר יו"ר הציונות הדתית.

נתניהו זה צרה, אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה

כאמור, דברי הביקורת של סמוטריץ' נאמרו בעקבות טענתו של נתניהו, שטען כי הוא לא התכוון להקים ממשלה עם מנסור עבאס ורע"מ אחרי הבחירות הרביעיות. "אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי, הייתי צריך להיכנס באמ-אמא שלו. הוא שקרן בן שקרן. הוא לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי-אביו. אני היחידי שעמדתי בפרץ, הייתי מרוויח שני מנדטים. לי חשוב לקבע תודעה שבימין זה טאבו. אני כאילו מיישר קו, אני לא משקר כשמראיינים אותי. אני אומר שאני לא עוסק במה שהיה לא חשוב", אמר יו"ר הציונות הדתית.

נתניהו בכנסת

נתניהו בכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "נתניהו לא יישאר פה לנצח. הפיזיקה והביולוגיה יעשו את שלהן. מתישהו הוא יורשע בבית המשפט, אני יודע מה, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה. החלטת שנתניהו זה האירוע ואני אמכור הכול?"

בתגובה לפרסום, מטעם מפלגת יש עתיד נמסר: ‏אין ספק שנתניהו זה צרה. אפילו סמוטריץ' יודע את האמת, אבל הוא משקר לציבור כדי לסחוט מביבי את החלומות המשיחיים והקיצוניים שלו ולהרוס כל חלקה טובה במדינת ישראל. אסור לתת לצרה הזאת לקחת את ישראל אחורה. רק יש עתיד גדולה תוכל להמשיך בעשייה למען אזרחי ישראל".