בחירות 2022

האזינו סמוטריץ' בהקלטה: "ביבי שקרן בן שקרן"

בהקלטה סודית, נשמע יו"ר הציונות הדתית תוקף בחריפות את יו"ר הליכוד שטען כי הוא לא התכוון להקים ממשלה עם מנסור עבאס: "הוא לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי-אביו. אני היחידי שעמדתי בפרץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/22 20:27 כח בתשרי התשפג

סמוטריץ' בהקלטה: "ביבי שקרן בן שקרן"
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחירות 2022: המתח בין הליכוד בראשות בנימין נתניהו לבין הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עולה מדרגה. בהקלטות סודיות שנחשפו על ידי הפרשן הפוליטי של חדשות 11, מיכאל שמש, נשמע יו"ר הציונות הדתית תוקף בחריפות את יו"ר הליכוד, בעקבות כי הוא לא התכוון להקים ממשלה עם רע"מ אחרי הבחירות הרביעיות.

"אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי, הייתי צריך להיכנס באמ-אמא שלו. הוא שקרן בן שקרן. הוא לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי-אביו. אני היחידי שעמדתי בפרץ, הייתי מרוויח שני מנדטים. לי חשוב לקבע תודעה שבימין זה טאבו. אני כאילו מיישר קו, אני לא משקר כשמראיינים אותי. אני אומר שאני לא עוסק במה שהיה לא חשוב", אמר סמוטריץ'.

נתניהו: אתם בכל מקרה תהיו חלק ממשלת ימין יציבה

עוד הוסיף ואמר כי "נתניהו לא יישאר פה לנצח. הפיזיקה והביולוגיה יעשו את שלהן. מתישהו הוא יורשע בבית המשפט, אני יודע מה, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה. החלטת שנתניהו זה האירוע ואני אמכור הכול?"

נתניהו

נתניהו צילום: David Cohen/Flash90

בתגובה להקלטה שנחשפה, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו העביר מסר לבן גביר וסמוטריץ': "תפסיקו לירות בתוך הנגמ"ש. המאבק של המחנה הלאומי הוא נגד ממשלה של לפיד והאחים המוסלמים, תומכי הטרור. לפיד אומר בגלוי שהוא רוצה להוריד את הליכוד מתחת למספר המנדטים של יש עתיד, כדי שעליו תוטל הרכבת הממשלה. על מנת לסכל את התוכנית של לפיד צריך ליכוד גדול כדי להקים ממשלת ימין יציבה שאתם בכל מקרה חלק ממנה".

בתגובה לפרסום, מטעם מפלגת יש עתיד נמסר: ‏אין ספק שנתניהו זה צרה. אפילו סמוטריץ' יודע את האמת, אבל הוא משקר לציבור כדי לסחוט מביבי את החלומות המשיחיים והקיצוניים שלו ולהרוס כל חלקה טובה במדינת ישראל. אסור לתת לצרה הזאת לקחת את ישראל אחורה. רק יש עתיד גדולה תוכל להמשיך בעשייה למען אזרחי ישראל".

נתניהו התחייב: בן גביר יהיה שר בממשלה שאקים

שבוע לאחר האירוע מביך בהקפות שניות המסורתיות בכפר חב"ד, בו יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר נאלץ לרדת מהבמה בעקבות בקשתם של עוזרי יו"ר הליכוד וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו מבטיח פיצוי. בוועידת ערוץ 14, הצהיר נתניהו ואמר כי "איתמר בן גביר יכול להיות בהחלט שר בממשלה. התיקים המרכזיים יישארו בידי הליכוד".

כזכור, בהקפות שניות בכפר חב"ד במוצאי שמחת תורה, בזמן שבן גביר עמד על הבמה, הגיע יו"ר האופוזיציה אך הוא לא רצה לעלות לבמה עד שבן גביר ירד, מה שהביא לכעס של יו"ר עוצמה יהודית שירד רק אחרי לחץ של המארגנים, בזמן שירד מהבמה אמר בן גביר: "בושה וחרפה".