חברי כנסת בליכוד מרגיעים את מחנה השמאל: "משפט נתניהו לא עומד להתבטל"

גלית דיסטל מתייחסת לתכנית של בצלאל סמוטריץ' למערכת המשפט, וטוענת כי לא תשפיע על משפטו של בנימין נתניהו. יואב קיש הוסיף: "אנחנו רואים את המשפט קורס, לא צריך לעשות בזה כלום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/10/22 10:04 כד בתשרי התשפג

חברי כנסת בליכוד מרגיעים את מחנה השמאל: "משפט נתניהו לא עומד להתבטל"
נתניהו בכניסה לאחד הדיונים במשפטו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת הציונות הדתית השיקה אתמול את תכנית "חוק וצדק לתיקון מערכת המשפט וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית". יו"ר המפלגה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וחבר הכנסת שמחה רוטמן, הכינו את התכנית בחודשים האחרונים והציגו את עיקריה. למרות שסמוטריץ' הדגיש כי התכנית לא תשפיע על משפטו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, לאחר הצגת התכנית בשמאל מיהרו לגנות בטענה שהתכנית תעזור לנתניהו.

חבר הכנסת מהליכוד יואב קיש הבהיר הבוקר (ד') ב"כאן ב" כי "יש אפס כוונה לשנות משהו מההתנהלות המשפטית במשפט של בנימין נתניהו. אנחנו רואים את המשפט קורס, לא צריך לעשות בזה כלום, האמת יוצאת לאור. אף אחד לא מתכוון להשתמש בשום תיקון שנדרש והכרחי לפרקליטות ולמערכת המשפט וחשוב בשביל שאותה מערכת תהיה חזקה ושאמון הציבור יחזור אליה. שום תיקון כזה לא יגע במשפטו של נתניהו. אני מרגיע את המחנה הזה, מחנה רק לא ביבי".  

יואב קיש בראיון לכיפה

יואב קיש

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן התייחסה לנושא במהלך ראיון ב-103FM, ואמרה: "הסירו דאגה מלבכם, המשפט של נתניהו לא עומד להתבטל. אם נשים את הסבל האישי של נתניהו בצד, המשפט הזה טוב לימין. סמוטריץ' אמר שזה לא יהיה רטרואקטיבי ושזה לא יחול על נתניהו". 

גלית דיסטל אטבריאן

גלית דיסטל אטבריאן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מועמד הליכוד בועז ביסמוט הבהיר גם הוא ב-103FM: "ההצעות של סמוטריץ' לא יחולו רטרואקטיבית ולא ישפיעו על ההליכים בעניין נתניהו, שבלאו הכי קורסים בביהמ"ש. כל הצעה שקשורה למשפט נתניהו לא תקודם".