פרסום ראשון הגבאים התנגדו והגעתו של נציג הבית היהודי לאפרת בוטלה

גבאי בית הכנסת 'משכן ציפורה' הורו לבטל את השיעור של אמיתי פורת והגעתו בוטלה: "הדבר נעשה ללא אישור וללא תיאום עם הועד, אנחנו מבקשים לא להכניס פוליטיקה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי 07/10/22 14:57 יב בתשרי התשפג

הגבאים התנגדו והגעתו של נציג הבית היהודי לאפרת בוטלה
צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

לקראת הבחירות לכנסת ה-25, נציגי רשימת הבית היהודי יתארחו במהלך השבת במעוזי הציבור הדתי לאומי. יו"ר הבית היהודי, איילת שקד, וראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, יתארחו בפתח תקווה. נציג הבית היהודי, אמיתי פורת, היה אמור לומר דבר תורה בבית כנסת 'משכן צפורה' שבאפרת, אך ועד בית הכנסת שמע על התוכנית והורה לבטל את השיעור, והגעתו של פורת לאפרת בוטלה. פורת בתגובה אמר כי הוא מבין ומכבד את ההחלטה של בית הכנסת.

בית הכנסת משכן צפורה הוציא הודעה בעקבות הביטול: "קהילה יקרה, היום פורסמה ידיעה ברשתות החברתיות בענין הזמנת אנשים לךהגיע לבית הכנסת שלנו ולפגוש מועמד פוליטי לבחירות לכנסת. הדבר נעשה ללא אישור וללא תיאום עם הוועד. ולכן האירוע מבוטל. אנחנו מבקשים לא להכניס פוליטיקה אל תוך כתלי בית הכנסת, במיוחד לא בזמני התפילה. תודה רבה על ההבנה".

אמיתי פורת: "אבי היה שמח בדברים שנעשו לטובת ההתיישבות בממשלה האחרונה"

כזכור, פורת תקף את מפלגת הציונות הדתית, שפרסמה אתמול סרטון לזכרו של הרב חנן פורת זצ"ל שנפטר לפני 11 שנים, בו הוא נצפה מדבר נגד ממשלה הנתמכת על ידי ערבים: "אנחנו באופוזיציה לממשלה הזו, כי אנחנו קואליציה עם המדינה". פורת הבן לא אהב את השימוש שעשו בדברי אביו.

"מסתבר שבזמן שאנחנו באזכרה לכבוד 11 שנים ללכתו של אבי חנן פורת ז"ל, בחרו אנשי סמוטריץ' להוציא סרטון 'לזכרו', מימי אוסלו, וממנו משתמע כביכול כיצד יש לנהוג בסיטואציה הנוכחית: לא להסתמך על רע"מ, להתפטר מהממשלה. זה גם מגוחך וגם מניפולטיבי במיוחד", כתב פורת.

עוד הוסיף וכתב פורת כי הוא לא מתיימר לומר מה אביו היה מצביע לו היה חי היום, וכי הוא פחות עוסק בכך. "אבא שלי חינך אותנו לעצמאות במחשבה והתנהגות, ברוח מורנו הראי"ה קוק, שקרא לנו להאמין בחיינו - בכוח המוסרי והחומרי שלנו".

מאמין שאבא היה שמח בעיקרי הדברים שנעשו לטובת ההתיישבות גם בממשלה האחרונה

מנגד הוא כתב: "אני יכול לומר בוודאות ברורה שאבא לא היה מצביע נגד חוק האזרחות או תקנות יו"ש, וגם לא נגד העלאת שכר חיילים או חוק המטרו. ובכלל נגד דברים שבהם האמין שהם נכונים לעצמם. כל זאת בדיוק הפוך מדרכם של סמוטריץ' ושות'. העיקר אצלו תמיד היה לפעול למען מה שנכון מצד העניין". פורת הוסיף בהמשך: "אני מאמין שלכן אבא היה שמח בעיקרי הדברים שנעשו לטובת ההתיישבות גם בממשלה האחרונה".

לסיום כתב פורת הבן: "נאמר בצורה ברורה לחברי המפלגה המתיימרת להיקרא 'ציונות דתית'. לא נסכים עוד לשמוע מכם חרפות ונאצות וחרמות. זכותכם וחובתכם לנהל ויכוח ענייני נוקב. אבל לא נקבל את הסגנון המתלהם, הבוטה והאלים שהשלטתם כאן. יש לנו עמדה ודרך , יש לנו אמונה ודעה, היא מנומקת ונובעת מתפיסת עולם סדורה - ולא תשתיקו אותנו מלהביע עמדה זו.