אמיתי פורת: "אבי היה שמח בדברים שנעשו לטובת ההתיישבות בממשלה האחרונה"

בנו של הרב חנן פורת זצ"ל ומועמד הבית היהודי לכנסת ה-25, תוקף את השימוש שעשו במפלגת הציונות הדתית באביו, "בזמן שאנחנו באזכרה לכבוד 11 שנים ללכתו של אבי, בחרו אנשי סמוטריץ' להוציא סרטון 'לזכרו'", ואומר כי הוא לא יודע כיצד היה מצביע אביו בבחירות הקרובות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/10/22 20:35 ו בתשרי התשפג

אמיתי פורת: "אבי היה שמח בדברים שנעשו לטובת ההתיישבות בממשלה האחרונה"
אמיתי פורת , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מועמד הבית היהודי אמיתי פורת, תקף הערב (ש') את מפלגת הציונות הדתית, שפרסמה אתמול סרטון לזכרו של הרב חנן פורת זצ"ל שנפטר לפני 11 שנים, בו הוא נצפה מדבר נגד ממשלה הנתמכת על ידי ערבים: "אנחנו באופוזיציה לממשלה הזו, כי אנחנו קואליציה עם המדינה". פורת הבן לא אהב את השימוש שעשו בדברי אביו.

"זה גם מגוחך וגם מניפולטיבי במיוחד"

הערב, כתב אמיתי פורת: "מסתבר שבזמן שאנחנו באזכרה לכבוד 11 שנים ללכתו של אבי חנן פורת ז"ל, בחרו אנשי סמוטריץ' להוציא סרטון 'לזכרו', מימי אוסלו, וממנו משתמע כביכול כיצד יש לנהוג בסיטואציה הנוכחית: לא להסתמך על רע"מ, להתפטר מהממשלה. זה גם מגוחך וגם מניפולטיבי במיוחד".

עוד הוסיף וכתב פורת כי הוא לא מתיימר לומר מה אביו היה מצביע לו היה חי היום, וכי הוא פחות עוסק בכך. "אבא שלי חינך אותנו לעצמאות במחשבה והתנהגות, ברוח מורנו הראי"ה קוק, שקרא לנו להאמין בחיינו - בכוח המוסרי והחומרי שלנו".

"מאמין שאבא היה שמח בעיקרי הדברים שנעשו לטובת ההתיישבות גם בממשלה האחרונה"

מנגד הוא כתב: "אני יכול לומר בוודאות ברורה שאבא לא היה מצביע נגד חוק האזרחות או תקנות יו"ש, וגם לא נגד העלאת שכר חיילים או חוק המטרו. ובכלל נגד דברים שבהם האמין שהם נכונים לעצמם. כל זאת בדיוק הפוך מדרכם של סמוטריץ' ושות'. העיקר אצלו תמיד היה לפעול למען מה שנכון מצד העניין". פורת הוסיף בהמשך: "אני מאמין שלכן אבא היה שמח בעיקרי הדברים שנעשו לטובת ההתיישבות גם בממשלה האחרונה".

לסיום כתב פורת הבן: "נאמר בצורה ברורה לחברי המפלגה המתיימרת להיקרא 'ציונות דתית'. לא נסכים עוד לשמוע מכם חרפות ונאצות וחרמות. זכותכם וחובתכם לנהל ויכוח ענייני נוקב. אבל לא נקבל את הסגנון המתלהם, הבוטה והאלים שהשלטתם כאן. יש לנו עמדה ודרך , יש לנו אמונה ודעה, היא מנומקת ונובעת מתפיסת עולם סדורה - ולא תשתיקו אותנו מלהביע עמדה זו.

הסרטון של הציונות הדתית: