שינוי אפשרי בתכניות: בנט עשוי לחזור בו מההחלטה לפרוש מפוליטיקה

לפני למעלה מחודשיים החליט ראש הממשלה לשעבר שלא להתמודד בבחירות הקרובות, זאת על רקע הסקרים הלא מחמיאים | בימים האחרונים הוצגו לבנט סקרים לפיהם מפלגה בראשותו זוכה ל-8 מנדטים. לשכת בנט: "כוונתו היתה ועודנה לצאת מהפוליטיקה לתקופה מסוימת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/09/22 20:12 ז באלול התשפב

שינוי אפשרי בתכניות: בנט עשוי לחזור בו מההחלטה לפרוש מפוליטיקה
בנט יחזור?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שנה במשרד ראש הממשלה, החליט לפני כחודשיים נפתלי בנט, שלא להתמודד בבחירות לכנסת ה-25. "אשאר חייל נאמן של הארץ הזו, אותה שירתי כל חיי כלוחם, כקצין, כשר וכראש הממשלה שלכם. מדינת ישראל היא אהבת חיי. לשרת אותה זה היעוד שלי", כתב בנט. הערב (ש') נראה כי החלטתו של בנט נתונה לשינויים.

עמית סגל דיווח כי מחקר וסקרים שהוצגו לראש הממשלה החליפי בימים האחרונים מנבאים הצלחה מסוימת למפלגה בראשותו עם פוטנציאל של שמונה מנדטים ואולי אף יותר מכך. במצב בו ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יגיע קרוב ל-61 מנדטים, גם בפחות משמונה מנדטים יספיקו לבנט להיות לשון המאזניים, שוב. 

הקולות להם יזכה בנט ינגסו בראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שותפתו הפוליטית עד לאחרונה, שר הפנים איילת שקד, וכמובן קולות של מתלבטים. 

סגל פנה לתגובה רשמית ללשכת בנט ולא קיבל הכחשה רשמית גורפת, ומסביבת בנט נמסר לו: "לאחר שנה משמעותית מאד כראש ממשלה, כוונת בנט היתה ועודנה לצאת מהפוליטיקה לתקופה מסוימת".

נזכיר כי בנט עדיין מחזיק במספר תפקידים, בניהם תיק איראן, תיק הדתות וההתיישבות, חבר בוועדת שרים לענייני שב"כ. ותפקידי ראש הממשלה החליפי. 

לפיד מתייעץ עם בנט

בתחילת השבוע פרסמנו כי גורם מדיני בכיר אומר כי לפיד מתייעץ עם בנט ללא הפסקה. גורם הוסיף ואמר על בנט כי הוא, "מעריך את החשיבה היוצרת שלו, את היכולות שלו ואת ההבנה הרחבה שלו ואת הניסיון שלו. כמו שבעלות השחר ברגע שזה התחיל מיד הוא ישב עם לפיד בשולחן. זה מוח שאתה רוצה לידך בסיטואציות מורכבות".