סוף הדרך | בנט לא יתמודד בבחירות הבאות: "אין עבודה קשה מזו"

ראש ממשלת ישראל ה-36 לא יתמודד בבחירות הבאות ובכך יסיים את דרכו הפוליטית. הוא עדיין יכהן כמחזיק תיק איראן וראש הממשלה החליפי במהלך ממשלת המעבר. בנאום הפרידה אמר: "מדינת ישראל היא אהבת חיי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 19:28 ל בסיון התשפב

סוף הדרך | בנט לא יתמודד בבחירות הבאות: "אין עבודה קשה מזו"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/ Flash90

אחרי שנה בתפקיד הפוליטי הרם ביותר, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (ד') לחברי סיעת ימינה על כוונתו לא להתמודד בבחירות הבאות. יחד עם זאת, בנט צפוי להישאר בתפקידו כראש הממשלה החליפי במהלך כהונתה של ממשלת המעבר, מחזיק תיק איראן ושר הדתות. 

בהודעה לתקשורת סיכם בנט את דרכו הפוליטית שהחלה לפני עשור עם זכייתו בפריימריז לבית היהודי. בתחילת דבריו הדגיש כי העברת התפקיד ללפיד תיעשה בצורה חלקה, "הצלחתו היא הצלחת המדינה. אני מבקש גם לעדכן אתכם שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אבל אני אשאר חייל נאמן של הארץ הזו, אותה שירתתי כל חיי כלוחם, כקצין, כשר וכראש הממשלה שלכם. מדינת ישראל היא אהבת חיי. לשרת אותה זה היעוד שלי". 

בטוח שאיילת שקד תצליח להוביל את המפלגה לטובה

בנט ציין את הישגי הממשלה בשנה החולפת, ובניהם גם התמודדות עם שני גלי קורונה בלי סגרים ומאבק בגל הטרור ועליית שכר החיילים. עוד הוא ניבא, "בקרוב יהיו בשורות חשובות נוספות בתחומים שנוגעים לעתידנו ולעוצמתנו". בדבריו הביע בנט את צערו על כך שישראלים שנציגיהם באופוזיציה, "הרגישו בשנה החולפת שחרב עליהם עולמם. שמעתי את הקולות. אני מכבד אותם. וכשכואב לאזרח ישראלי, כואב לי". 

שותפתו לדרך הפוליטית, איילת שקד תחליף אותו בתפקיד יו"ר המפלגה, "אני מבקש להודות לשרי הממשלה. אני מבקש להודות במיוחד לשותפתי לדרך שרת הפנים, איילת שקד שתקבל לידיה את הנהגת המפלגה, אני בטוח שתצליח להובילה לטובה". 

בין התודות הרבות שמסר לחבריו ומשפחתו, "מודה לקדוש ברוך הוא. גם כשהלכתי בגיא צלמוות לא ראיתי רע, כי ה' היה עמדי", ביקש בנט להעביר עוד מסר אחרון. :אני מבקש גם בעת הזו להזכיר לעצמנו: רק ביחד ננצח. אם נהיה מפולגים, פשוט לא נהיה. אם נהיה מאוחדים, אף אחד לא יוכל לנו. חברים - לכל זמן. עתה הזמן שלי להתרחק מעט. להביט על הדברים מבחוץ. הזמן ישקיט הכל, אני הולך לי לדרכי - היו שלום, אני הייתי עמכם, ופי מלא תודה".

במפלגת ימינה קיבלו בתדהמה את ההודעה של יושב הראש. ‏סגן השר אביר קארה גילה מהתקשורת על ההחלטה של בנט וחברת הכנסת שירלי פינטו נצפתה ממהרת בבהלה ללשכה של סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא. המפלגה, שקיבלה שבעה מנדטים בבחירות האחרונות לכנסת ה-24, הפכה להיות מפלגת השלטון של ישראל. עם הפרישה של עמיחי שיקלי, עידית סילמן וניר אורבך, לא ברור מה יהיה המשך דרכה. 

(בנט נפרד בישיבת הממשלה האחרונה) 

"נפתלי בנט הוא פטריוט ישראלי", אמר שר המשפטים גדעון סער, "הוא היה ראש ממשלה טוב שמלא את התפקיד באופן ממלכתי. עבדנו בשיתוף פעולה מלא למען ישראל ואזרחיה. אני משוכנע שהוא עוד  יחזור לשרת את המדינה בעתיד. נפתלי, תודה ובהצלחה". 
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן