בחירות 2022

פרסום ראשון מתן כהנא שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים

בעוד ארבעה ימים יאלץ סגן שר הדתות, חבר הכנסת מתן כהנא לעזוב את המשרד לשירותי דת, במקביל הוא בונה את עתידו הפוליטי ועל פי גורמים המעורים בפרטים גם פרישה על הפרק | כהנא: פייק ניוז

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/08/22 15:07 יב באב התשפב

מתן כהנא שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים
כהנא, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

בעקבות התפטרותו מהממשלה לפני שלושה חודשים, סגן שר הדתות חבר הכנסת מתן כהנא יאלץ ביום שבת הקרוב לעזוב באופן רשמי את המשרד לשירותי דת ולשמש כחבר כנסת בלבד. לצד ההיערכות לעזיבה, כהנא שוקל צעד מפתיע. 

"כהנא שוקל לפרוש"

על פי גורמים פוליטיים המעורים בפרטים כהנא שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים, במקביל הוא מנהל מגעים עם יו"ר הרוח הציונית שרת הפנים איילת שקד שמציעה לו את המקום השלישי ברשימה שלה לכנסת ועם שר הביטחון בני גנץ שמוביל את רשימת כחול לבן התקווה החדשה אבל לא ברור איזה מקום הוא יקבל, אם בכלל במפלגה. 

הימים האחרונים של כהנא במשרד הדתות

במקביל כהנא מסיים בימים אלא את עבודתו במשרד הדתות כאשר חלק נכבד מהזמן הוא מקדיש לשיחות עם מנכ"ל המשרד גל שם-טוב שימלא את מקומו בהיעדר שר במשרד. בנוסף כהנא יקיים אירוע פרידה מהעובדים בשבוע הבא. 

גורמים במפלגת ימינה אומרים לחדשות כיפה כי כהנא נוטה להצטרף לכחול לבן, בין היתר בשל עמדותיו הניציות נגד האפשרות שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יכהן כראש ממשלה, עמדה לה לא שותפה שרת הפנים איילת שקד שמצהירה כי היא אינה פוסלת אף מועמד מהימין מרכז. 

מלשכתו של סגן השר מתן כהנא נמסר בתגובה לפרסום כי מדובר בפייק ניוז וכי הוא לא שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן