בחירות 2022

הדילמה של מתן כהנא

סגן שר הדתות מתן כהנא עלול לאבד את תפקידו בעוד פחות מחודש, ולהישאר רק חבר כנסת. במקביל, לא ברור באיזה מפלגה הוא יתמודד במטרה להיכנס שוב לכנסת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/07/22 15:39 כה בתמוז התשפב

הדילמה של מתן כהנא
כהנא. , צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

חבר הכנסת מתן כהנא משמש היום בתפקיד סגן שר הדתות, אבל בעוד פחות מחודש אולי הוא יאלץ להיפרד מהתפקיד מכיוון שיחלפו שלושה חודשים מאז מונה לתפקיד, במקביל הוא נמצא בדילמה של ממש באיזה מפלגה להמשיך את הקריירה הפוליטית.

על פי גורמים בסביבת סגן השר, כהנא מתלבט בין ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד לבין כחול לבן התקווה החדשה בראשות בני גנץ. על פי הגורמים בשתי המפלגות מעוניינים לצרף את כהנא אבל הוא יצטרך לבחור בין מיקום גבוה ברשימת ימינה לכנסת וסיכוי גבוה יותר לתפקיד שר, לבין מקום נמוך ברשימת כחול לבן התקווה החדשה, אבל סיכוי גבוה יותר להיכנס לכנסת ה-25.

גורמים במפלגת ימינה אומרים לחדשות כיפה כי כהנא נוטה להצטרף לכחול לבן, בין היתר בשל עמדותיו הניציות נגד האפשרות שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יכהן כראש ממשלה, עמדה לה לא שותפה שרת הפנים איילת שקד שמצהירה כי היא אינה פוסלת אף מועמד מהימין מרכז. 

״נפגשים בסיבוב״: כלפון לא מבטיח להצביע בעד מינוי כהנא לשר

בסוף השבוע פרסמנו כי גורמים בימינה סיפרו לחדשות כיפה כי לא ברור אם חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה, חבר סיעתו של כהנא יתמוך במינוי החוזר של כהנא לשר הדתות, וייתכן שידרוש בתמורה קידום נושאים היקרים לליבו בין היתר בתחומי העלייה והקליטה, נזכיר כי המינוי דורש רוב במליאה.