שרוי במצב רוח ירוד וממעט לשוחח עם אנשים: נפתלי בנט החדש

עד לפני חודש היה נפתלי בנט על גג העולם. לפני כחודש יצא ממשרד ראש הממשלה ומאז משהו השתנה בו, וגם לפגישה עם הנשיא האמריקאי הוא לא הגיע: "אתה מסתובב עם שיירה ופתאום אתה כלום ושום דבר. זה קשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/22 07:45 ג באב התשפב

שרוי במצב רוח ירוד וממעט לשוחח עם אנשים: נפתלי בנט החדש
בנט לפני נחיתת ביידן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

שנה אחת בלבד מילא נפתלי בנט את התפקיד הרם במדינת ישראל, ראש הממשלה. לפני חודש סיים את תפקידו ואל משרד ראש הממשלה נכנס חברו יאיר לפיד. באופן רשמי בנט משמש בימים אלה כראש ממשלת ישראל החלופי, שר ההתיישבות, ממלא מקום השר לשירותי דת וחבר כנסת מטעם מפלגת ימינה. כזכור, מהמרוץ לבחירות לכנסת ה-25 בנט פרש. אך נדמה כי בחודש האחרון ראש הממשלה לשעבר נעלם.

לפני כשבועיים הגיע ארצה לביקור חשוב נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בנט הוזמן לפגישה שהתקיימה איתו ביום חמישי לצד ראש הממשלה, ובלשכתו אף אישרו את הגעתו, אלא שלמעשה בנט בחר שלא להגיע לביקור עם נשיא המעצמה המובילה בעולם.

ב"ישראל היום" דווח הבוקר (א') כי אנשים ששוחחו עם בנט בשבועיים האחרונים מספרים הוא שרוי במצב רוח ירוד, ממעט לשוחח עם אנשים ויוצא פחות מפתח ביתו. לאחרונה נראה כי בנט גם כועס על אנשי לשכת ראש הממשלה לפיד ומאשימם בתדרוכים ובהדלפות נגדו. בנט חושד כי הם אלה שהדליפו את הפרסום בחדשות 12, לפיו הוא דורש לעצמו הטבות.

"הוא שבוז. במצב רוח לא טוב ובתקופה לא פשוטה. רואים את זה עליו. הוא אומר שלא קל לו אבל הוא מתמודד; הוא מגיע לישיבת הממשלה אחרי התקשורת, יש לו לשכה בכנסת אבל הוא מגיע לשם פעם, אולי פעמיים, בשבוע. בשאר הזמן הוא בבית ברעננה", אמר אחד האנשים ששוחח עם בנט לאחרונה. "אני זוכר שאמרו על בגין שהיה מסתגר בחדר שלו, אז אמנם בנט לא בצורה קיצונית כמו בגין - אבל קצת מזכיר את זה".

בנט מגיע לישיבת הממשלה הראשונה בניהולו של לפיד |

בנט מגיע לישיבת הממשלה הראשונה בניהולו של לפיד | צילום: Marc Israel Sellem/POOL

"אין דבר כזה 'מחזיק תיק איראן'"

אחד האנשים שעבדו עם בנט במערכת הפוליטית ושוחח עם ישראל היום, אמר כי "המעבר מראש ממשלה לראש ממשלה חליפי לא בא לו טוב. אף על פי שהוא שלט בתהליך - הוא יזם אותו - משהו לא מתלבש טוב. אתה מסתובב עם שיירה ופתאום אתה כלום ושום דבר. זה קשה". לדבריו, "בנט נכנס למשהו עם עצמו, לאף אחד לא ברור מה זה. הוא ירד למחתרת".

אחד מחבריו למפלגת ימינה אמר: "בנט הוא אדם פרקטי, משימתי. אם הוא לא עובר את אחוז החסימה עם הימין החדש, הוא יהפוך עולם ויילחם. אם הוא שר או ראש ממשלה - יש לו משימות והוא חי אותן. הוא צריך יעד, עכשיו אין לו יעד. הוא לא שר חוץ, וראש ממשלה חליפי זה לא תפקיד עם עבודה. מה המשימה הבאה? לחכות בחוץ כדי לחזור עוד ארבע, חמש, עשר שנים? זה קשה לו מאוד". עוד הוא אמר כי "צריך לומר את האמת - אין דבר כזה 'מחזיק תיק איראן', זה פיקציה, לא קיים. יש מערכת שעובדת שנים ארוכות, והיא לא תשתנה עכשיו רק כי לפוליטיקאים חשוב שיהיה עוד תפקיד עם שני רכבים וסירנות.

"לוח הזמנים של בנט מלא"

לשכת בנט: "בישראל יש רק ראש ממשלה אחד בכל רגע נתון, כך האמין בנט כשהיה ראש הממשלה, והוא מאמין בכך גם היום. לכן, עם כניסתו של רה"מ לפיד לתפקיד, החליט רה"מ החליפי בנט לתת ללפיד את המקום המלא. בנט מוכן תמיד לסייע ללפיד כשהוא מתבקש וכשהדבר נדרש. אבל נראה שאי אפשר לנצח. הרי אם היה בוחר להיות מעורב בכל עניין - ההאשמות היו הפוכות, והיו אומרים 'למה רה"מ החליפי נדחף ולא משאיר ללפיד את כל הבמה?'. לוח הזמנים של בנט מלא, הוא עוסק בנושאים ביטחוניים מסוימים, ומגיע לישיבות ממשלה, קבינט ודיונים אחרים ככל הנדרש".