נפתלי בנט וראש המוסד תוקפים את עיתון הארץ: "קשקוש מוחלט"

בעקבות כתבה שפורסמה בהארץ וטענה כי שמרית מאיר הדליפה מידע סודי, הגיבו ראש הממשלה לשעבר וראש המוסד נגדם: "עיתון הארץ בוחר לפגוע בצורה מיזוגנית ביועצת שכל חטאה היה שפעלה במקצועיות" | בנט תקף גם את יועציו לשעבר: "קנאה, רכילויות וקרבות לשכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 19:21 כט בתמוז התשפב

נפתלי בנט וראש המוסד תוקפים את עיתון הארץ: "קשקוש מוחלט"
בנט וברנע, צילום: חיים צח / לע"מ

בעקבות כתבה שפורסמה בעיתון 'הארץ' בה נכתב כי היועצת המדינית לשעבר של ראש הממשלה שמרית מאיר הדליפה לתקשורת מבצע סודי של המוסד, הוציאו היום (ה') ראש הממשלה לשעבר וראש המוסד הודעה משותפת המבהירה שידיעה זו שקרית.

בכתבה נטען כי ראש המוסד חשד במאיר, ובהודעה השניים מכחישים את הדברים: "ראש המוסד מעולם לא האשים את שמרית מאיר, או אף אחד אחר בסביבת ראש הממשלה לשעבר בנט, בהדלפה, ומעולם לא ביקש מראש הממשלה בנט לערוך כל בדיקה ביחס לפעולה המדוברת. להיפך, ראש המוסד בתיאום עם ראש הממשלה, פעל על מנת להחצין את הפעולה מסיבות מבצעיות נדרשות".

שמרית מאיר

שמרית מאיר צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

שני יועצים ממורמרים שחבל שלא הקדישו יותר מזמנם לעבודה החשובה

בנט הוסיף מטעמו כי "האירועים המתוארים כאן לא אירעו. כתבה זו היא קשקוש מוחלט. בניגוד לנטען בכתבה, ראש הממשלה בנט לא הנחה את שמרית מאיר להדליף שום ידיעה על הפעולה לשום כלי תקשורת. שמרית מאיר לא הדליפה ידיעה על הפעולה.  ראש המוסד לא פנה לראש הממשלה לחקור. כל פעולותיה של שמרית מאיר, בתקופת כהונתה כיועצת הבכירה של ראש הממשלה בנט, נעשו על דעתו המלאה ולבקשתו, והיא תרמה רבות להצלחות המדיניות והביטחוניות של ממשלת בנט". 

לסיום, ציינו השניים כי הכתבה נכתבה על ידי יועצים לשעבר שבחרו להשמיץ את מאיר. "ראש הממשלה נדהם מאסופת הרכילויות בכתבה זו שמקורן בשני יועצים ממורמרים שחבל שלא הקדישו יותר מזמנם לעבודה החשובה שהופקדו עליה ולא לקנאה, לרכילויות ולקרבות לשכה. חבל שעיתון הארץ בוחר לפגוע בצורה מיזוגנית ביועצת שכל חטאה היה שפעלה במקצועיות למען ראש הממשלה בנט ולמען האינטרס הישראלי", נכתב בהודעה.