בחירות 2022

ראיון יוסי ברודני: "סמוטריץ' כבר לא שולט במפלגה שלו"

ראש עיריית גבעת שמואל וראש רשימת הבית היהודי לכנסת משוכנע שהם יצליחו גם ללא איחודים, "נרוץ עד הסוף ונגיע לשישה מנדטים". ברודני לא חושב שיהיה נציג להט"ב ברשימה שלו, וחושף אלו רבנים תומכים בו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/07/22 14:46 כט בתמוז התשפב

יוסי ברודני: "סמוטריץ' כבר לא שולט במפלגה שלו"
יוסי ברודני, צילום: חדשות כיפה

יוסי ברודני הוא ראש עיריית גבעת שמואל ובמקביל מנסה להחיות את מפלגת הבית היהודי - המפד"ל. הוא משוכנע כי הם יעברו את אחוז החסימה ולכן לא מתכוון לחבור לאף מפלגה. וגם, אלו רבנים תומכים במהלכים שלו?

ברודני בראיון לכיפה


 

איפה עומדים המגעים לאיחוד עם סמוטריץ' או שקד? 

אנחנו נרוץ באופן עצמאי, עד הסוף, נקבל כמה שיותר מנדטים, מכוונים לשישה מנדטים. אני נשען על סקרים שהראו שהציבור הדתי לאומי מחפש בית היום. למיינסטרים הגדול מאוד אין מפלגה שהם רוצים להצביע לה מלבד הבית היהודי. 

לימין הקשה יש את סמוטריץ', לימין הרך יש את שקד, למה צריך את הבית היהודי?

לא רוב הציבור הדתי נמצא אצל סמוטריץ', חלק מהמנדטים שלו הם לא סרוגים. ולגבי שקד, היא נתנה סטירה גדולה לציבור הדתי לאומי ולכן חלקו לא רואה בימינה בית היום. צריך להבין, הבית היהודי, המפד"ל, קיים למעלה ממאה שנה ותמיד הייתה בלב העשייה הישראלית. אנחנו נטפל ביוקר המחיה  וגם נדאג לביטחון בכל הארץ, אנחנו אנשי עשייה. אני יודע מה שזה לחבר בין גוונים בציונות הדתית ובין דתיים לחילונים. 

"הרב אייזמן והרב אלי סדן תומכים בנו"

אתה תוקף את סמוטריץ שהוא בונה חומה, אבל אתה יכול גם אתה להתמודד אצלו

סמוטריץ' כבר לא שולט במפלגה שלו, בן גביר ומעוז נותנים את הטון, אנחנו לשם לא מצטרפים. ואנחנו לא פחות דתיים או ימניים ממנו. אנחנו פשוט גם מגשרים. 

ברשימה שלך יכול להיות שנראה נציג להט"ב?

אני לא חושב שיהיה נציג להט"ב ברשימה שלי, אנחנו מפלגה שהולכים על המסורת, אבל עדיין נדע לקבל אותם ולחבק אותם ולא נשאיר אותם מחוץ לגדר.

יש רבנים שתומכים בך?

אני נפגש עם המון רבנים, הרב אייזמן והרב אלי סדן תומכים בנו.