בחירות 2022

ברודני מחדד הבדלים בין מפלגות המגזר: "אנחנו דתיים לאומיים וישראלים"

בראיון ראשון אחרי שנבחר, יוסי ברודני מבהיר שמפלגת הבית היהודי תרוץ לבד בבחירות הקרובות: "מודע לזה שכולם רוצים אותנו" | על ההבדל בין הבית היהודי לבין הציונות הדתית: "אנחנו יודעים גם לפתוח דף גמרא וגם להיות מעורבים בתרבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/22 11:46 כ בתמוז התשפב

ברודני מחדד הבדלים בין מפלגות המגזר: "אנחנו דתיים לאומיים וישראלים"
יוסי ברודני, צילום: דוברות

לאחר מרכז הבית היהודי בחר ביוסי ברודני לעמוד בראש הרשימה, ראיון ראשון עם ראש עיריית גבעת שמואל. בראיון ברשת ב' הבהיר ברודני כי מפלגת "הבית היהודי" תרוץ לבד מכיוון שהיא מייצגת את רובו של הציבור הדתי לאומי.

"אין קשר לחיבורים. הבית היהודי תרוץ בבחירות האלה כמפלגה עצמאית ותרוץ בבחירות לבד", אמר ברודני, "יהיה פתק של הבית היהודי. תהיה מפלגה שמייצגת את המיינסטריות של הציבור הדתי לאומי. אנחנו לא חוברים ומציע לא להאזין לספינים שירוצו ויהיו. אני מודע לזה שכולם רוצים אותנו. אנחנו מפלגה שורשית שבאה עם הרבה מאוד ערכים. אנחנו עוסקים בעשייה". 

ברודני על ימינה: לא מייצגת את הציבור הדתי לאומי

ברודני נשאל מה ההבדל בין מפלגת הבית היהודי לבין המפלגות האחרות במגזר. "ימינה לא מייצגת את הציבור הדתי לאומי וראינו את זה גם בבחירות האחרונות ולכן הם לא במשחק בכלל", הבהיר, "ויש את הציונות הדתית שהיא מתאימה לחלק מהציבור הדתי לאומי. יש הבדל גדול מאוד, הם דתיים ולאומיים ואנחנו דתיים לאומיים וישראלים. אנחנו באים מתוך גישה שהיא מחברת, מאחדת מלכדת, היא שיטה שבאה ואומרת שאנחנו יודעים גם לפתוח דף גמרא וגם להיות מעורבים בתרבות, להיות חלק מהחברה הישראלית".

בראיון לכיפה: אין לנו זכות להגיד על אף אחד שהוא מחוץ לציונות הדתית או בפנים

אמש (ב')אחרי שנבחר יוסי ברודני לעמוד בראש רשימת הבית היהודי, חזרנו לארכיון ובדקנו מהן דעותיו של ראש עיריית גבעת שמואל. בראיון שהוא נתן לכיפה בפברואר 2022, לפני כחצי שנה, התייחס ברודני לשאלות הבוערות אז, וחלק מתשובותיו שופכות אור על תפיסתו הפוליטית.

על המהלך של בנט בחבירתו לממשלת השינוי לא התייחס ברודני, אך עקץ את ראש הממשלה לשעבר כאשר נשאל על הקורונה ואמר כי "גילינו שאי אפשר לחסל אותה בארבע שבועות". לעומת העקיצה לבנט, לנתניהו הוא דווקא פירגן ואמר עליו כי הוא "מנהיג גדול לעם היהודי". לגביי היחס למפלגת רע"מ ולעומד בראשה מנסור עבאס, אמר ברודני כי "אסור שהוא יהיה חלק ממשלה ובטח לא חלק ממשלה שהוא האצבע ה-58, 59, 60 ו-61".

צפו בראיון המלא עם ברודני, פברואר 2022: